פרסום ראשון

דייטש באולטימטום לברקת: "לא נוותר; תמצא אותנו בחוץ"

במהלך כינוס החירום בעקבות מצוקת ת"ת "עזר לחינוך" ברמות ב', הודיע סגן ראש העיר יוסי דייטש על הצבת אולטימטום לראש העיר ברקת: אם הת"ת לא יסודר - אנחנו בחוץ • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האולטימטום של דייטש (באדיבות המצלם)

המתיחות בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לנציגות החרדית - לשיא חדש. חשיפת 'כיכר השבת' על מצוקת תלמוד התורה שעל ידי מוסדות "עזר לחינוך" בשכונת רמות ב', הובילה את סגן ראש העיר יוסי דייטש (יהדות התורה) להציב אולטימטום חריף מול ראש העיר, בו הוא מאיים בשם הנציגות החרדית על פרישה מהקואליציה במידה ולא ייענו לדרישותיהם בנושא הת"ת.

המתיחות החלה לאחר החלטת הוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים בראשה עומד מאיר תורג'מן, שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת', לא לאשר שימוש חורג לכ-200 ילדים הלומדים בווילה בשל מצוקה במבני חינוך.

אמש (ראשון) התכנסו רבני שכונות רמות מכל הזרמים בראשות רבני 'דגל התורה' בירושלים, הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, לצד הנציגים החרדים מעיריית ירושלים. במהלך הכינוס החריפו הרבנים את הטון וכיוונו חיצים נגד ראש העיר ברקת בשל מדיניות מפלה כלפי החרדים בשכונה המעורבת.

הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, המלווה את הנציגות החרדית במאבקה על צביון השכונות, הורה לנציגים לאחד כוחות מכל המפלגות ולהציג בפני ברקת חזית אחידה במאבק על התלמוד תורה.

סגנו של ברקת, יוסי דייטש נשא דברים בפני הרבנים ואמר: "אני חושב שדבר ראשון הוא (ברקת. א"ר) לא מודע לגודל הסערה. הוא יודע שהיה דיון בוועדה לתכנון ובניה והיה 150 התנגדויות ומאיר תורג'מן והנציגים החילונים הפילו את זה".

הגר"ב סולובייצ'יק אמר: "הוא יודע, אני דברתי איתו (עם ברקת. א"ר) גם, ודיברתי איתו חריף מאוד ושלחתי לו היום מסר, שהיום לא ידברו נגד ראש העיר, אלא ידברו נגד המנהלת, פעם הבאה זה מי שנותן תמיכה למנהלת".

דייטש: "צריך להודיע לו חד משמעית, אנחנו צריכים מחר לעלות ולהודיע לו (לראש העיר) כי נגמרו החגיגות – ישבנו אתמול עם הרבנים, והורו לנו לומר שאם התלמוד תורה לא יהיה מסודר בחודש הזה. יש ישיבת מועצה ב-22 לחודש עד אז אתה צריך לומר לנו איך מסדירים את הנושא של התלמוד תורה".

בשלב זה החריף דייטש את הטון והציב אולטימטום לראש העיר: "אף אחד לא רוצה שהילדים שלו ילמדו במקלט שצריך לעשות לו אישור שימוש חורג ושהופך להיות לכותרות בעיתונים ולמריבות עם השכנים, הוא ישמע באופן ברור: 'אדוני, דע לך - זה משבר, ועל זה אנחנו לא הולכים לוותר, לא יהיה טוב תמצא אותנו בחוץ!' יש פה מבנים (ריקים) שהוא יכול לתת אותם".

את דבריו סיים דייטש כי "צריך להגיד לו מילים ברורות: 'אין לנו אפילו מנדט לנהל אתך את המשא ומתן, יש לך אפשרות להודיע לנו עד ה-22 לחודש, אתה לא רוצה, אז עד הראשון לחודש, לומר לנו: 'סידרתי את התלמוד תורה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר