אאא

המידע המתפרסם בכתבה זו הינו מידע ממומן ופרסומי ואין בתוכן המתפרסם בכתבה זו בכדי להוות המלצה ו/או חוות דעת של אתר כיכר השבת בנוגע לאמור בכתבה זו

חברת וואטס-אפ, שנרכשה על ידי פייסבוק לפני כ- 3 שנים, הציגה מודל עסקי לראשונה לפני מספר חודשים, מודל עיסקי בו יוכלו לקוחותיהם לפנות אל בעלי עסקים, דרך מערכת הצ'אט של החברה ואלו ישלמו לוואטס אפ תשלום חודשי בעבור חבילות תקשורת אל מול הלקוחות.

את האמת, נשמע מעניין. תקשורת דיגיטלית בעולם אנלוגי, אין ספק שאפשרות כזו תקל על חיינו באופן משמעותי.

במקום להגיע אל בית העסק - לצ'טט איתו, במקום לעבור מחנות לחנות ולחפש את המוצר המתאים לנו - ייתאפשר ניהול משא ומתן וירטואלי. הבעיה העיקרית היא שוואטס-אפ עדיין נמצאת בשלב בדיקת הכדאיות.

"על אפליקציית מיי סמארטי שמעתם?" זו ההודעה שהתקבלה אצלינו במייל המערכת, כחלק מחיפושינו אחר חברות סטארט-אפ ישראליות פורצות דרך. התשובה שהתקבלה לאחר המענה שלנו הפתיעה במיוחד "אנחנו אפליקציית מייסמארטי ואנחנו האפליקציה שמאיימת על וואטס-אפ הגדולה" – לא יכולנו להתעלם והחלטנו לצאת ולבדוק.

אז לפני שנתחיל, מעט רקע על החברה. חברת מייסמארטי ישראל היא חברת סטארט-אפ ישראלית שהוקמה בשנת 2015. בחברת מיי סמארטי הושקעו מיליוני דולרים בניסיון להקים "מערכת – על" שתספק חוויות משתמש ייחודיות הן ללקוחות והן לבעלי העסקים.

החברה פיתחה שתי אפליקציות. אפליקציית מייסמארטי  ללקוחות ואפליקציית מיי סמארטי  לעסקים כשמטרת החברה היא ליצור תקשורת הדדית דרך פלטפורמה המחברת בין הצדדים, זאת על מנת להפוך "לחברת התיווך" של השוק הישראלי.

דרך אפליקציית מייסמארטי תהייה באפשרותו של הלקוח להשתמש במנוע חיפוש חדשני למציאת כל עסק קיים. בין אם מדובר בתופרת השכונתית או בסניף הקרוב של ארומה, בעסק כשר או המוכר לחמניות נטולות גלוטן, דרך אפליקציית מייסמארטי תהייה ללקוח אפשרות להשתמש בסננים למציאת העסק המתאים לו ביותר, לצפות בפרטיו של בית העסק, שעות הפתיחה שלו, לראות האם הוא מעניק הצעות מיוחדות או מבצעים, לנווט אל בית העסק ואף להתקשר.

מן הצד השני פיתחה החברה את אפליקציית מיי סמארטי לעסקים. אפליקציית מיי סמארטי לעסקים מחוברת למשרד אינטרנטי און ליין. דרך האפליקציה יכול בית העסק להיות במעקב אחר פעילותו אל מול לקוחות אפליקציית מיי סמארטי. לבעל העסק לוח בקרה דרכו הוא יכול לצפות בכמות הלקוחות אשר התקשרו, ניווטו, צפו בדף הנחיתה שלו אהבו את דף הנחיתה או כאלו שעקבו אחריו.

כאמור, חברת מייסמארטי פיתחה משרד אינטרנטי, אליו יכול בעל העסק להיכנס דרך האתר. באפשרותו לצפות בדוחות חודשיים או יומיים על חוות הדעת שהושארו, לנהל מועדון לקוחות דיגיטלי, לייצר קמפיינים פרסומיים ולצפות בנתונים עמוקים על הרגלי הצריכה של לקוחותיו.

אופציה נוספת שמעניקה אפליקציית מיי סמארטי היא האופציה לצפות בחוות הדעת שהתקבלו על ידי לקוחות אפליקציית מיי סמארטי. בניגוד לשאר מערכות חוות הדעת, המספקות לבעל העסק צפייה בחוות הדעת בלבד, כאן מאפשרת חברת מייסמארטי לבעל העסק לפתוח תיבת התכתבות ישירה עם אותו לקוח מרוצה או מאוכזב ולשמר את הלקוח.

נראה כי יש כאן מספר לא מבוטל של פיתוחים ייחודיים, מדוע אתם מציגים את המערכת כמערכת צ'אט בין לקוחות לעסקים?

 "על מנת שיהיה שימוש במערכות הייחודיות אשר הצגתי עד כה, אנו זקוקים לכמות משתמשים גדולה" , מציין שגיב קורן מנכ"ל החברה ומי שמוביל אותה קדימה בשלושת השנים האחרונות. "במנועי החיפוש הקיימים כיום, היכולת ליצור קשר עם בעל העסק היא עדיין אנלוגית – הכוונה, להתקשר אל בית העסק. באפליקציית מייסמארטי פיתחנו מערכת "בוט" שתאפשר לכל לקוח לפתוח תיבת צ'אט מול כל בעל עסק אשר הוריד את אפליקציית מייסמארטי ובכך הפעיל את מערכת הצ'אט. המטרה שלנו ב – מייסמארטי ישראל , היא להפוך את עולם התקשורת, בין הלקוחות לעסקים, לנגיש יותר ועל כן, דרך מערכת הצ'אט המהפכנית, אנו מתכננים לגייס את כמות המשתמשים המסיבית ביותר ומציגים את המערכת הזו כחזית הרעיונות והפיתוחים". 

מה לגבי פייס בוק או וואטס-אפ? שם כבר קיימת תקשורת דרך צ'אט/

"פייסבוק אכן מאפשרת ללקוח ליצור קשר דרך צ'אט עם בית עסק אך פייס בוק הוא אינו מנוע חיפוש קלאסי, לקוח לא יחפש עסק מיידי דרך פייס בוק ועל כן מדובר בהשוואה לא רלוונטית" , טוען שגיב קורן . "לגבי וואטס אפ, גם כאן, התקשורת היא בין לקוח ללקוח. בעל עסק אשר מעוניין בפניות, צריך לפרסם את מספר הנייד שלו ברבים, על מנת שיצרו עימו קשר ובעלי העסקים אינם ששים לעשות זאת מטעמי פרטיות. אפליקציית מייסמארטי  היא למעשה המערכת היחידה אשר משלבת גם מנוע חיפוש וגם מאפשרת תקשורת דיגיטלית ישירה אל מול בית העסק ללא השארת פרטים אישיים על ידי מי מן הצדדים".

אז איך זה עובד למעשה?

"מצד הלקוחות, לכל לקוח עומדת האופציה להורדה חינמית של אפליקציית מייסמארטי. מן הצד השני, דרך אפליקציית מייסמארטי לעסקים, לכל בעל עסק יש את האופציה "לדרוש" את העסק שלו (במידה והוא בעליו של העסק והוא מעוניין להפעיל את הדף העסקי ומערכת הצ'אט), לבצע תהליך רישום וזיהוי קצרים ולהוריד את אפליקציית מייסמארטי לעסקים.

"ברגע שבעל העסק סיים את תהליך הרישום באפליקציית מייסמארטי לעסקים  , נפתחת ללקוח, באופן אוטומטי, האופציה ליצירת תיבת התכתבות בינו לבין אותו בית עסק. ללקוח ,תהייה האפשרות דרך אפליקציית מייסמארטי, לשאול את בעל העסק שאלות רלוונטיות, להתעניין במוצר ספציפי, לנהל משא ומתן וירטואלי ובעתיד, אף לבצע רכישה של המוצר דרך אפליקציית מייסמארטי".

למה צריך מערכת צ'אט בין לקוחות לעסקים, זה לא יגרום להוצאות נוספות לבית העסק?

"האם זה הגיוני שאת כל חיינו אנו מנהלים דרך מערכות דיגיטליות, אבל עדיין צריכים לבזבז זמן יקר בניסיון ליצור קשר עם בית עסק או נותן שירות? ולהיפך מצידו של בעל העסק, לנסות לתפוס לקוחות באמצע העיסוקים שלהם?", שואל קורן. "אם לפני 6 שנים הייתי טוען שננהל את כל חיינו דרך מערכות צ'אט, אולי היו חושבים שהשתגעתי" , הוא צוחק . "המערכות שפיתחנו ב –מיי סמארטי מאפשרות ללקוח לחסוך זמן רב ויקר. במקום להתקשר למסעדה, בר או בית קפה להזמין מקום, יכול הלקוח לשלוח הודעה ולהמתין לתשובה, תוך כדי שהוא ממשיך עם מהלך חייו התקין. במקום לעבור ממקום למקום ולחפש את המחיר הזול ביותר,יכול הלקוח לנהל משא ומתן וירטואלי – זה הוא העתיד" , מסביר שגיב. "מן הצד השני, כשם שבעל מסעדה מעסיק מארחת שתענה לטלפונים להזמנת שולחנות או נציגי מכירות וכו' על מנת למקסם מכירות, גם במקרה הספציפי הנ"ל, הוא מוצא פיתרון. בעלי עסקים קטנים המשוועים ללקוחות, עונים ללקוחות האפליקציה כשם שהם עונים להודעות אישיות כיום. בעלי עסקים בינוניים מצוותים כח אדם נוכחי לטובת העניין והרשתות הגדולות, להן יש מחלקות ספציפיות שמתעסקות בשירות לקוחות או מכירות. אל לנו לשכוח שמדובר כאן בלקוחות, הערך הגבוה ביותר של בעל עסק, אינני רואה עסק בר דעת, שיחליט להתעלם מלקוחות המעוניינים בו".

מה יקרה באמת, אם בעל העסק לא יגיב להודעות, זה לא יפגע בלקוח?

"המערכת שפיתחנו ב- מיי סמארטי לעסקים מגיבה בצורה כזו שבמידה ובעל עסק איננו מגיב ללקוחות הוא מדורג נמוך יותר בתוצאות החיפוש. בעל עסק יכול לבחור לא להגיב ללקוחותיו ואף לבטל את האפשרות למערכת צ'אט, מה שיוריד את דירוגו באופן משמעותי במנוע החיפוש. מעבר לכך, הדבר איננו הגיוני, היות ומדובר בלקוחות מתעניינים. בעולם האון ליין יצירת "ליד" – לקוח מתעניין , היא הוצאה יקרה לבעל העסק ובכך שהוא לא עונה ללקוחותיו הוא למעשה "זורק כסף לפח".

"דרך אפליקציית מייסמארטי יכול הלקוח לסנן את העסקים על פי זמינותם ואף לצפות בזמני המענה הממוצעים של אותו בית עסק, ועל כן , המערכת עובדת באופן הדדי. ככל שבעל העסק יגיב מהר יותר ויהיה זמין ללקוחותיו כך המערכת "תתגמל" אותו בדירוג גבוה יותר ולפיכך ב"טראפיק" גבוה יותר של לקוחות.

מה הקשר בין המערכת שלכם לבין חוק ההנגשה וארגוני החירשים וכבדי השמיעה?

לפני כחודש נכנס לתוקפו חוק ההנגשה. החוק מתחלק ל-3 חלקים, הנגשה לבעלי מוגבלויות , לקויי ראייה וכבדי שמיעה. בעל עסק אשר לא יעמוד בסעיפי החוק יהיה חשוף לקנס בסך 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזק. "אנו, ב- מייסמארטי זיהינו את המגמה", מסביר קורן " ברגע שבעל העסק יאשר את דף הנחיתה שלו דרך אפליקציית מייסמארטי, אנו למעשה מגנים עליו מפני החוק. דף הנחיתה של בעל העסק מונגש ללקויי הראייה ומערכת הצ'אט מנגישה אותו לקהל החירשים וכבדי השמיעה. כאמור, המערכת שלנו היא חינמית לחלוטין, ותחסוך לבעל העסק אלפי שקלים".

אז איפה אתם היום ואיפה אתה רואה את עצמכם בעוד מספר שנים ?

תוך זמן קצר הפכנו לחברה בין לאומית", אומר קורן "כיום יש לנו משרדים בהולנד, ספרד, בולגריה, רומניה ולאחרונה הרחבנו פעילות לרשות הפלסטינאית". במהלך החצי השנה האחרונה אספנו מידע על עסקים בישראל וכיום אנחנו נחשבים לאינדקס העסקים הגדול בישראל עם קרוב ל - 450,000 רשומות עסקים. כיום יש כבר עשרות אלפי עסקים שאישרו ו"דרשו" את הדפים העסקיים שלהם ומן הצד השני אנו צופים כי מאות אלפי ישראלים יורידו את אפליקציית  מייסמארטי מה שיהפוך את האפליקציה לשם דבר בשוק הישראלי. לאחר הוכחת המוצר אנו צופים לגל התפשטות בין לאומי. אנו צופים כי תוך 5-7 שנים יוכלו להזכיר את שמנו באותה נשימה עם הפלטפורמות המובילות בעולם כיום".

אם האפליקציות הן חינמיות הן ללקוח והן לבעלי העסקים, מהו המודל העסקי שלכם?

"גם "פייסבוק" "וואטס אפ" ו-"וייז" הן פלטפורמות חינמיות" , מכוון אותנו קורן, "כאשר מדובר במערכות חינמיות המשקל עובר ממכירה ליחסי המרה. בעל העסק, ברגע שהוריד את אפליקציית    מייסמארטי פעילותו תהייה חינמית לחלוטין. בעל עסק אשר ירצה לשדרג את חבילת התקשורת אל מול לקוחותיו יוכל לבחור בפלטפורמת תשלום, גם כאן תמחרנו את המערכת בעלויות מזעריות, כשהמטרה שלנו כחברה היא לספק מערכת במחיר ללא תחרות", טוען שגיב. "התאוריה היא פשוטה, יותר עסקים-יותר לקוחות. יותר לקוחות- יותר עסקים. יותר עסקים – יותר עסקים משלמים" מחייך שגיב כשהוא נושא עיניים למרכז הקניות שממולינו.

המידע המתפרסם בכתבה זו הינו מידע ממומן ופרסומי ואין בתוכן המתפרסם בכתבה זו בכדי להוות המלצה ו/או חוות דעת של אתר כיכר השבת בנוגע לאמור בכתבה זו