הותר לפרסום

סוכן סמוי הביא לעשרות מעצרים באשקלון

מכה למשפחות הפשע בדרום: המשטרה הפעילה סוכן סמוי שהבוקר פעילותו הפכה לגלויה. גל מעצרים נרחב בעיר אשקלון והסביבה בעבירות סמים וסחיטה (חדשות משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

סוכן סמוי שהופעל בחודשים האחרונים בקרב גורמים עברייניים, במבצע שנקרא "סימן לבנים", הביא לאיסוף ראיות מפלילות נגדם. בין העצורים, בנו של ראש ארגון פשיעה מוכר בדרום המרצה את עונשו מאחורי סורג ובריח.

מהמשטרה נמסר הבוקר (ג') כי במסגרת מאבקה המתמשך והנחוש של משטרת ישראל נגד ארגוני פשיעה ושלוחותיהם, הופעל בשלושת החודשים האחרונים "סוכן סמוי" בעיר אשקלון בקרב גורמים עברייניים, מרביתם ככולם משתייכים לארגון פשיעה מוכר בדרום. חשודים אלו הינם בעלי השפעה רבה על ביטחון ואיכות חייהם של תושבי העיר אשקלון והסביבה מאחר וחשודים אלו נהגו להטיל אימתם ברחבי העיר תוך שלא בחלו באמצעים ובמעשיהם. בין העצורים הבוקר בנו של ראש ארגון הפשיעה, ראש ארגון המרצה מספר שנות מאסר מאחורי סורג ובריח, ויד ימינו של זה.

"הפעלת סוכן בעיר אחת הנה פעילות מורכבת שבעתיים מכל הפעלה אחרת, שעה שמדובר בתא שטח קטן ובאוכלוסייה המכירה את כלל תושביה ובפוטנציאל חשיפה גבוה. הפעלה מקצועית תוך שימת לב לכל פרט ופרט, היא זאת שתביא להגברת תחושת הביטחון בקרב אותם אזרחים שומרי חוק", ציינו במשטרה.

הבוקר, עם שחר פשטו עשרות בלשים, שוטרים ולוחמי יס"מ ומג"ב על בתיהם של 33 חשודים ועצרו אותם עת עבר מבצע הפעלת הסוכן למישור הגלוי. במהלך גל המעצרים ובחיפוש שערכו כוחות המשטרה נתפסו גם הבוקר סמים וסכומי כסף מזומן רב ברשות חלקם של המעורבים, וכמו כן נגררו מספר כלי רכב שבכוונת המשטרה לבקש את חילוטם. כלל החשודים הועברו לאחר מעצרם אל תחנת המשטרה לחקירה ובמהלך היום הם יובאו לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

פיקוד המשטרה בדרום החליט למקד אכיפה בעקבות ריבוי אירועי אלימות בעיר אשקלון, לרבות עבירות בתחום הסמים וסחיטה באיומים. מניתוח האירועים הוחלט כי הדרך הטובה ביותר לטפל במיגור הפשיעה ועקירתה מן השורש היא איתור והפעלת סוכן סמוי ברחבי העיר וזאת לאחר כ-5 שנים בהן לא פעל סוכן שכזה באשקלון.

הסוכן הסמוי גויס על ידי מחלק הסוכנים ביחידה המרכזית מתוך ארגון הפשיעה עצמו בה שימש כ"חייל" של החשוד המרכזי, בנו של ראש ארגון הפשיעה, ולמרות שכך נסחט אף הוא על ידי מי מהחשודים. במסגרת הפעלתו בחודשים אלו של פעילות סמויה, אסף הסוכן ראיות מפלילות נגד 31 חשודים בשנות ה-20 לחייהם תושבי אשקלון, תושב מושב שחר ותושב מושב בת הדר, וזאת כל העת תחת עיניהם המלווה של מפעיליו ביחידה המרכזית לכיש. במהלך פעילות זאת רכש מבין החשודים סמים מסוג מריחואנה וקוקאין בכמויות שונות והביא לאיסוף ראיות גם כנגד מי מהחשודים בעבירות אלימות וסחיטה באיומים, להם נקלע אף הוא כאמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר