התסבוכת והחילוץ

מרדף סוער בקניה: משגיח הכשרות נעצר עם שקית סמים

יבואן סכך שביקש לקבל כשרות מהודרת נקלע לסיפור בלתי נתפס. המשגיח שנשלח לקניה נעצר עם סמים, לאחר מרדף סוער הוא הצליח לשחררו תמורת תשלום, אך לבסוף לא קיבל את הכשרות (בארץ)

המשגיח בעת מעצרו ושקית הסמים (באדיבות המצלם)

יבואן סכך שביקש לקבל את כשרות אחד הבד"צים נקלע שלא בטובתו לסיפור בלתי ייאמן לאחר שהמשגיח נעצר עם שקית סמים והוא נאלץ לשחררו תמורת סכום כסף גדול.

הסיפור החל לפני כשנה אז פנה יבואן הסכך לאחד מגופי הכשרות הגדולים בארץ בכדי שישלחו איתו משגיח מטעמם, כמדי שנה, שיבוא לקניה, יבדוק את כשרות הסכך ויעניק לו תעודת כשרות.

אלא שמהפרטים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי הכל הסתבך, כבר בשלב הזה.

על פי עדותו של הסוחר, הוא הגיע למשרדי גוף הכשרות אלא שהמשגיח, אותו הכיר משנים קודמות, פנה אליו וביקש כי את כרטיס הטיסה שהוא רוכש עבורו, יזמין לשבוע לפני שהוא עצמו טס. הסוחר, שלא הבין מה העניין, הביע את תמיהתו בפני המשגיח ושאל אותו 'מה השתנה מכל השנים בהן היינו טסים יחד?', בתגובה אמר לו המשגיח כי יש לו כמה עניינים לסדר בקניה, ואחריהם יתפנה כדי לבדוק את כשרות הסכך.

הסוחר הזמין את הכרטיסים כפי שביקש המשגיח ועלה על טיסה לקניה כארבעה ימים אחרי המשגיח. כשנפגשו בקניה, הם נעצרו לבדיקה שגרתית על-ידי שוטרים מקומיים שערכו עליהם חיפוש, המשגיח השליך אל עבר השיחים שקית ולאחר שהתגלו בתוכה סמים, עצרו אותו השוטרים.

המשגיח בעת מעצרו בקניה

"סמים זה אחד הדברים שהכי מחמירים איתם בקניה - על תפיסה כזאת של אזרח זר עם סמים הם יכולים לגזור עליו 10 שנים בכלא הקנייתי", מספר הסוחר ל"כיכר השבת". לדבריו, הוא החל לשכנע את השוטרים לשחרר אותו, כשלצידו העובד שלו שהוא מקומי בעל קשרים רבים שאף הוא ניסה לסייע למשגיח.

השוטרים היו איתנים בדעתם שלא לשחרר אותו, ולהוביל את המשגיח אל המעצר, מה שהיה נועל את אפשרויות השחרור. "השוטרים ביקשו ממני לעזוב את המקום ולתת להם לבצע את עבודתם, אך אני אמרתי להם שלא אעזוב אותו בשום אופן מאחר והוא בא אליי", מספר הסוחר.

הסוחר ממשיך ומספר כי "המשגיח המבוהל אמר לשוטרים כי הוא לא ידע מה יש בשקית שהוא נשא, אך הם שאלו אותו למה הוא זרק אותה ברגע שהחל החיפוש. ניסיתי לשחד את השוטרים אך הם דרשו 20,000 דולר תמורת השחרור ואני הצעתי 5,000, נענתי בסירוב מוחלט והם העלו אותו על הניידת והחלו בנסיעה".

בשלב זה מתאר הסוחר קטע שנדמה שנלקח מסרט אקשן. "ברגע שהם החלו בנסיעה, צעקתי לעוזר הקנייתי שלי שיעלה לרכב במהירות, והתחלתי בנסיעה מטורפת בכדי להשיג אותם. באיזה שלב בדרך הצלחתי לעקוף את הניידת, ובלי לחשוב פעמיים נכנסתי לנתיב הנסיעה שלה. הם נעצרו, יצאתי מהרכב, פתחתי את דלת הניידת והוצאתי את המפתחות של הניידת והכנסתי אותם לכיס. כמובן שבאותו רגע אזקו גם אותי".

שקית הסמים שנתפסה

הסוחר סיפר כי כשראה שהעסק מסתבך ביקש מעוזרו הקנייתי שיתקשר לשופט מקומי איתו הוא נמצא בקשרי ידידות שיגיע לאיזור באופן בהול. כשהגיע השופט לשטח הוא הורה מיד לשחרר את הסוחר מהאזיקים וביקש לשמוע את השתלשלות העניינים.

"פניתי אליו", משחזר הסוחר, "והסברתי לו שמדובר בחבר שלי, וכי אני מוכן לשים עליו 5,000 דולר כדי שישחררו אותו לנפשו, ולאחר דין ודברים עם השוטרים, הם נאותו לשחרר אותו תמורת הסכום המדובר, אלא שאז נתקלנו בבעיה - לא היינו עם מספיק מזומנים. המשגיח התקשר לכמה אנשים ישראלים שנמצאים בקניה לרגל עבודתם אך הם השיבו לו כי אין ביכולתם לעזור.

"התקשרתי לאשתי וביקשתי שתצא במיידית לחלפן כספים שנמצא ליד הבית שלי בארץ, ושתעביר דרכו 5,000 דולר לחשבון הבנק הקנייתי של השוטרים, זירזתי אותה ואמרתי לה שמדובר במצווה נדירה של פדיון שבויים של אדם עם משפחה גדולה שעלולה לחיות כמה שנים ללא האבא. אשתי יצאה לבצע את הפעולה אך הבנק היה סגור. השוטרים שכבר איבדו את הסבלנות ביקשו להתקדם לכיוון המעצר אך השופט ביקש מהם שישחררו את המשגיח - שלמחרת כבר היה אמור לטוס לארץ, ושיקחו את הדרכון של הסוחר כערבון עד שיעביר להם את מלא הסכום, הם הסכימו והמשגיח שוחרר".

למחרת נסע הסוחר עם הסכום המדובר והגיש אותו לשוטרים, שבתמורה השיבו לו את הדרכון, ושלחו אותו לדרכו.

האישור של המשגיח על העברת הכסף

הסוחר מספר כי מבחינתו כאן הסיפור רק מתחיל: "כשהגעתי לארץ, נסעתי למשרדים של אותו גוף כשרות, ובליבי ציפיתי לקבלת פנים חמימה ולהכרת הטוב מצידם, אך לא די בכך שלא התייחסו כלל למה שעשיתי עבור המשגיח שלהם, אלא שהודיעו לי כי הוחלט לשלול ממני את תעודת ההכשר, ולא לחדש לי אותה לקראת השנה הבאה.

"חטפתי שוק ושאלתי: 'המשגיח שלכם היה אצלי במפעלים, ראה שהכל כשורה - מדוע החלטתם לשלול ממני את ההכשר?', אך הם לא התייחסו".

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר הסוחר כי בעבר גבה ממנו אותו משגיח סכום של 7,000 שקלים עבור ההשגחה, וכשביקש חשבונית על הסכום נדחה על ידי המשגיח במשך שנה שלימה, בה נדנד בבקשה לקבל את הקבלה עבור מס הכנסה. "כבר אז הוא החליט לסמן אותי", טוען הסוחר.

"כשנסעתי שוב לקניה לצורכי עבודה, פגשתי באדם שמכר למשגיח את הסמים והוא סיפר לי כי האדם שבתמונה (המשגיח) קונה ממנו באופן קבוע סמים, אותם הוא מעביר לארץ בתוך קונטינרים של סחורה עליה הוא מפקח מתוקף עבודתו", מסכם הסוחר את סיפורו.

גורם בגוף הכשרות מסר בתגובה: המשגיח לא ידע על כלום והוא הופלל על ידי גורמים שהסתכסכו עם גוף הכשרות לאחר שהוחלט שלא להעניק להם הכשר בשל אי עמידה בתנאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר