ההמלצות נגד נתניהו

"המטרה סומנה" ו"נבצרות עכשיו!"; התגובות להמלצות

ח"כי הליכוד מחזקים את ראש הממשלה בנימין נתניהו אל מול פרסום המלצות המשטרה, ובקרב האופוזיציה, כצפוי, קוראים להתפטרותו. "משטרת ישראל עמדה באומץ מול בלפור" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום המלצות המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות שוחד בתיק 1,000 ותיק 2,000: במשכן הכנסת מגיבים להמלצות המשטרה. במפלגת השלטון 'הליכוד' יוצאים להגנת רה"מ, ובאופוזיציה, כצפוי, קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר.

יו"ר מר"צ זהבה גלאון קראה לרה"מ להתפטר: "‏נבצרות עכשיו. המשמעות של העמדה לדין על שוחד: נתניהו לא רק קיבל, הוא גם נתן. בנט וכחלון צריכים להראות לנתניהו את הדלת אחרת השחיתות שלו תדבק גם בהם. הגיע הזמן שהוא ינקה שולחן ויקדיש את עצמו לעסוק בענייניו המשפטיים. ואת זה הוא צריך לעשות לא מכס ראש הממשלה, אלא כאזרח".

שר התיירות יריב לוין הגיב: "הערב נחשף המהלך הבזוי לביצוע הפיכה שלטונית נגד רצון הבוחר. בושה וחרפה שהעד המרכזי נגד ראש הממשלה נתניהו הוא הפוליטיקאי יאיר לפיד שמנסה כבר שנים להחליף אותו בתפקיד. לפיד שהפסיד פעמיים בבחירות מנסה לכבוש את השלטון על ידי עדות חסרת מהימנות. אין ספק שהאמת תצא לאור והממשלה תמשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו, ובהנהגתו הבוטחת של ראש הממשלה נתניהו..

מנגד, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, תקף את המשטרה: "אין שום דבר חדש. המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים. נורו עשרות חיצים לעבר המטרה בתקווה שאחד מהם יגיע ליעד ולאחר שהפכו כל אבן, בכל פינה בעולם - המשטרה עשתה הכל כדי להשיג את המטרה. על פי הבנתי, מדובר בהליך לא לגיטימי שמסכן כל מדינה דמוקרטית בעולם. שלטון מחליפים במדינה דמוקרטית בקלפי ולא באמצעות הצבא או המשטרה".

לדבריו: "באף מדינה דמוקרטית בעולם לא היו מעזים ולא מעלים על דעתם בשום אופן לזמן ראש ממשלה מכהן ולחקור אותו האם הוא קיבל בקבוקי יין, שוקלדים או סיגרים מחבר שלו".

ח"כ איציק שמולי הגיב להמלצות ואמר: "מתברר היום כי 'אין כלום כי לא היה כלום' של ראש הממשלה הוא שקר גדול שגלגל נתניהו. היה גם היה שוחד בהיקפים דמיוניים וההאשמות כנגד ראש הממשלה חמורות בהיקפן ובעצמתן. לא ברור כיצד יוכל נתניהו להמשיך ולכהן בתפקידו כשעליו לנהל מערכה משפטית בסדר גודל כזה ועליו לשקול להכריז נבצרות. גם שותפיו לממשלה לא יכולים לשתוק עוד".

נתניהו לפני שבוע: "אין כלום"

ח"כ מיכל רוז'ין אמרה כי היא: "קוראת לראש הממשלה להכריז נבצרות. ביבי, אתה לא כשיר לכהן, הגיעה עת הנבצרות. החשש כעת שמסע הדה-לגיטימציה כנגד המשטרה מצידו של ראש הממשלה יגבר וזו העת לומר בקול ברור - אנחנו מחזקים ומאמינים במשטרה שלנו ובשלטון החוק".

שר התקשורת איוב קרא הגיב: "אני מאמין בחפותו ומחזק את ידיו של ראש הממשלה שלנו- בנימין נתניהו. אני סמוך ובטוח שהאמת תצא לאור ונתניהו יזכה לסיים כרה"מ גם את הקדנציה הזו, וגם את זו שאחריה. נתניהו נבחר על ידי העם ברוב עצום והוא ממשיך וימשיך, עם הממשלה הלאומית בראשותו, להנהיג ולהבטיח את עתידה של מדינת ישראל"

ח"כ יוסי יונה הוסיף כי: "נפל דבר בישראל! משטרת ישראל עמדה באומץ נגד קמפיין מתוזמר שיצא מבלפור 3 שביקש לפגוע בלגיטימציה שלה ולקעקע את אמינותה".

לדבריו: "המשטרה ממליצה להעמיד ראש ממשלה מכהן בעבירות שוחד והפרת אמונים! יום עצוב! זהו שלב נוסף בהשחתתה של הפוליטיקה הישראלית - נשיא, שרים, ראש ממשלה ושוב ראש ממשלה פוקדים את בית המשפט כאחרוני העבריינים".

ח”כ קסניה סבטלובה אמרה כי: "נשמע היום טענות על כך שאין להמלצות תוקף משפטי. זו האמת, אך יש להן תוקף מוסרי - אותו מוסר שהנחה את יצחק רבין ז”ל כשהתפטר. נראה כי המוסר ננטש לגמרי על ידי נתניהו. הערב נדע אם ננטש גם על ידי 66 חברי הקואליציה האחרים".

ח"כ מיכל בירן במליאת הכנסת אמרה: "ביבי, אתה קוסם. אין על כך עוררין. אבל לא נותרו עוד שפנים לשלוף מהכובע. ככה לא נראה כלום, ככה נראה שוחד. הגעת לשלב שכולם מתביישים בך. מכל מה שלמדתי וקראתי במשך השנים אין לי ספק שהיום אביך היה מתבייש בך. יש לי רק בקשה אחת, אל תעלה את החלום הציוני, כקורבן לפולחן האישיות שלך. חלאס. תתפטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר