החשד: שוחד

בנט עוקץ את נתניהו: "קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפיית האזרחים"

השר בנט התייחס להמלצות המשטרה נגד ראש הממשלה נתניהו ואמר כי עומדת לו חזקת החפות אך עקץ כי קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפיית האזרחים (בארץ)

בנט ונתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לראשונה להמלצות המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בהן היא ממליצה להגיש נגדו כתב אישום בגין קבלת שוחד ומרמה.

בנאומו בוועידת השלטון המקומי אמר השר בנט כי "כחבר בשתי ממשלות נתניהו, אני יכול להעיד שראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה באופן ראוי ותקין... ואין לי ספק שלעולם לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה".

"אולם", הוסיף בנט, "לראש ממשלה בישראל ישנה משימה נוספת, והיא לשמש דוגמא אישית לציבור הישראלי בכלל, ולנוער הישראלי בפרט. ראש הממשלה אינו אמור להיות מושלם או לחיות בסגפנות, אך הוא צריך להיות מישהו שאומרים עליו: 'ככה צריך לנהוג'. בבה"ד 1 מצוטט פסוק מהתנ"ך: 'ממני תראו וכן תעשו'".

בנט המשיך ואמר כי "קבלת מתנות בהיקף כה רחב לאורך כ"כ הרבה זמן איננה עומדת בציפייה של אזרחי ישראל מרוה"מ לשמש דוגמא אישית".

"עם זאת", הסתייג בנט, "אנו מדינת חוק, ולראש הממשלה נתניהו עומדת חזקת החפות. לאור זאת, קיבלתי החלטה להמתין עד להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אני סומך על יושרם ועל עמידותם של היועץ וצוותו. לגבי הפן הערכי, יחליט הציבור ביום הבוחר".

איילת שקד בכנס (צילום: ששון תירם)

בנט סיים ואמר כי "מדינת ישראל איננה מדינה מושחתת, וגם לא הפכה לכזו במחי מהדורת חדשות. אנחנו נמשיך לעשות למען אזרחי ישראל בניהול ענייני המדינה, עשייה שאינה תלויה באדם זה או אחר. כי אין לנו ארץ אחרת".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בכנס השלטון המקומי כי "יש ערך שנשחק במדינה וזה חזקת החפות. לכל אדם וגם לראש ממשלה עומדת חזקת החפות. במדינת ישראל, יש אדם אחד שקובע האם יוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה – היועץ המשפטי לממשלה.

"אינני שותפה למתקפות שהופנו כלפי המשטרה בשעות האחרונות. לצד זה חשוב להדגיש: המשטרה לא ממליצה. היא מסכמת את החקירה ואומרת האם יש תשתית ראייתית לביצוע עברות. בכך מסתכם תפקידה.

"אדם אחד מחליט האם להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה וזה היועץ. העובדה שהוא היה סנגור,תובע, שופט ומזכיר ממשלה מקנה לו ניסיון וראייה רחבה. צריך להיזהר לא לעשות פליליזציה של ההליך הפוליטי. היועץ ישמע את בכירי הפרקליטות ויחליט. אני מכירה היטב את אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה שי ניצן ואת ראשי הפרקליטות. הם אנשים ישרים והגונים. אני סומכת עליהם שיקבלו את החלטה המקצועית נקיה מכל רבב".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס גם הוא בוועידה להמלצות נגד נתניהו ואמר כי "חזקת החפות שמורה לכל אדם, אפילו לראש הממשלה. ובמדינה שלנו יש גוף אחד שהוא מוסמך לקבוע אם בן אדם אשם או זכאי וזאת לא התקשורת, זה בית המשפט וכל השאר זו ספרות זולה, תכנית ריאליטי. מעולם לא אהבתי תוכניות ריאליטי ומעולם לא התעסקתי בריאליטי ולא מתכוון להתעסק בזה הלאה".

ליברמן הוסיף כי עד שהוא לא מורשע, הוא יכול להישאר ראש הממשלה. "אני חושב שכולנו חייבים להבין את המשמעות. אם ראש הממשלה מודח אז זה מהפך שלטוני. ראש הממשלה הוא ראשון בין שווים. סיפרתי פעם, אני חושב שלמישהו פה, שאני מכיר שר חוץ אחד שנאלץ להתפטר אחרי הגשת כתב אישום, הלך לביהמ"ש, יצא זכאי וחזר. אצל רה"מ זה לא קיים, זה ההבדל המהותי ולכן רה"מ כל עוד הוא לא הורשע בבית משפט הוא יכול להמשיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר