מכתב פנימי של 'מקורות' חושף

אלו הערים בהן אין חשש ל"מעשה שבת" בפתיחת ברז מים

בעקבות סערת התפלת מים בשבת שהביאה לדאגה מפני 'מעשה שבת' בכל פתיחת ברז מים בשבת, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מכתב פנימי של 'מקורות' חושף - אלו הערים בהן אין שום בעיה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

סערת התפלת המים בשבת שפרצה בעקבות מידע שהגיע לרבנים ועסקנים שונים על כך שהמים המותפלים בשבת אסורים לכאורה בשימוש גרמה למעורבותם של גדולי הדור בעניין כמו גם אישי הציבור שפעלו לבדוק את הסוגיה באופן מעמיק ולעמול על פתרון משביע רצון שיאפשר שימוש במים ללא חשש של חילול שבת.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה בתחילת השבוע ב"כיכר השבת", עסקנים בכירים המעורים בנושא התריעו על חשש כבד להמשך שימוש במי ברז בשבתות. לדבריהם, עקב חשש של "מעשה שבת" במים המגיעים לברזי השתייה לאחר שעברו תהליך התפלה.

סגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס שנכנס לתמונה עמד על הדברים מול חברת 'הגיחון' בבירה ולאור התופעה הרחבה בערים נוספות ברחבי הארץ בהתייעצות עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי פנה ח"כ אורי מקלב לרשות המים ולחברת מקורות במטרה להביא לפתרון הבעיה בצורה מהירה כבר לפני שבת הקרובה, ואכן במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה שורה של פעולות שנעשות בכדי למנוע את הבעיה.

במכתב פנימי אותו שולח מר דני סופר סמנכ"ל חברת מקורות ליו"ר מועצת המנהלים בארגון מפרט מר סופר את הפתרונות אליהם הגיעו, כך שבסופי שבוע ובחגים מרכזי הבקרה עובדים בצורה אוטומטית, התערבות ממשית של עובדים מתבצעת במקרים מיוחדים בהם יש תקלה וחשש ממשי להמשך הספקת המים ליישוב, דבר זה מתרחש לעתים נדירות מאוד זאת בשל מערכות טכנולוגיות וכמות מספקת של משאבות דבר המאפשר לחכות עם התיקון על לאחר השבת או החג.

במכתבו מציין עוד סופר כי בערים בני ברק, ירושלים, בית שמש, ביתר עילית ומודיעין עילית אין כלל בעיה שכן ישנם מאגרי מים אשר יתמלאו קודם השבת ומספיקים דיים לכל השבת או החג ובהן אין כלל צורך בהספקת מים מחברת מקורות כך שאין כל בעיה של מעשה שבת במתקני ההתפלה.

בנוסף, בערים אלו יש מערך הגעת מים ארוך דיו לכל השבת ממתקני החברה עצמם. בבית שמש זמן הגעת המים הוא 25.4 שעות, בירושלים - 30.2 שעות, מודיעין עילית - 29.5 שעות, ביתר עילית - 32 שעות.

זמן הגעת המים אל העיר בני ברק הוא כ-3 שעות, והם מגיעים מקידוחים פרטיים המופעלים בגנרטורים ומבריכות מים המתמלאות לפני השבת. אל העיר אלעד, זמן הגעת המים הוא 16 שעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר