ללא כיפה

ג'ייסון גרינבלט נפגש עם משלחת 'אגודת ישראל'

ראשי תנועת 'אגודת ישראל' באמריקה קיימו יום עיון בוושינגטון במסגרתו נאם בפניהם ג'ייסון גרינבלט, יועצו של הנשיא טראמפ, שהופיע בלי כיפה ועורר חילוקי דעות • תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גרינבלט וורדיגר (באדיבות המצלם)

ראשי תנועת 'אגודת ישראל' באמריקה קיימו אתמול (רביעי) יום עיון מיוחד בוושינגטון במסגרתו נפגשו עם בכירי הממשל האמריקאי וכן עם סנאטורים וחברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים משני צידי המתרס הפוליטי.

בכינוס השתתפו ראשי התנועה הנגיד שלמה ורדיגר, הרב חיים דוד צוויבל וליאון גולדברג לצד בכירים בתנועה החרדית.

בין היתר בפני המשלחת נשא דברים ג'ייסון גרינבלט יועצו של הנשיא האמריקאי דונאלד טראמפ ושליחו לענייני המזרח התיכון.

גרינבלט, הנחשב ליהודי אורתודוקסי המקפיד בכל פעם שמגיע לישראל לפקוד את הכותל המערבי לתפילה, בחר שלא לחבוש כיפה בזמן פגישתו עם העסקנים החרדים.

לדברי גורם שנכח בפגישה, לא מדובר באירוע חריג שפגע ברגשותיהם זאת משום שגרינבלט לדבריו עושה הפרדה בין חייו האישיים למקום עבודתו שבו אינו חובש כיפה. "הוא נפגש איתנו במסגרת תפקידו אצל הנשיא ולכן לא ציפינו שילבש את הכיפה".

מנגד גורם אחר טוען כי "היה מן הראוי שגרינבלט יכבד את חבריו החרדים ויתן כבוד ליהדות בזמן שכולנו מסביב לשולחן יהודים חרדים".

מי שנשא דברים מפתיעים היה חבר הקונגרס צ'אק שומר מראשי המפלגה הדמוקרטית הנחשב למקורב לקהילה החרדית בניו יורק שהתייחס לטענות שנשמעו לאחרונה כלפיו כאילו והתעלם מבקשות הסיוע לאסיר החבד"י שלום רובשקין שישב בכלא והשתחרר במפתיע, וכן לטענות על ביקורת שלו כלפי רבנים אורתודוקסים הבוחרים להזדהות מידי עם הצד הרפובליקני.

שומר הבהיר כי הוא מסייע לכל פנייה וכי יש לו קשר הדוק עם הרבנים והעסקנים בציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר