"בניגוד להסכמים"

ליברמן הקים ועדת גיוס ללא ידיעת החרדים; "רוצה פיצוץ"

שר הביטחון ליברמן מינה צוות ממשרדו שיפעל לגבש את חוק הגיוס החדש, ללא נציגים חרדים וללא ידיעת המפלגות החרדיות. במפלגות החרדיות אומרים ל"כיכר השבת": "הוא רוצה פיצוץ" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'ישראל ביתנו', שר הביטחון אביגדור ליברמן, מינה הערב (חמישי) צוות מקצועי במשרד הביטחון לגיבוש תזכיר חוק גיוס חרדים לצה"ל. ההודעה של ליברמן הפתיעה את החרדים, שכן הם לא ידעו על הקמת הצוות, וכך גם אין אף נציג חרדי שישב בוועדה.

בראש הצוות עומד היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, וחברים בו אכ"א, הפרקליטות הצבאית, הרבנות הצבאית והאגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון. הצוות ישלים את עבודתו ויגיש הצעה לתיקוני חקיקה לאישור שר הביטחון.

שר הביטחון ליברמן אמר הערב: "הגיוס לצה"ל הוא נושא יותר מדי חשוב, מכדי להפוך אותו לכלי פוליטי לאיסוף קולות. זו הסיבה שהחלטתי שאת החוק יגבשו אנשי המקצוע הבכירים ביותר בצה"ל ובמשרד הביטחון. לנגד עיניהם תעמוד אך ורק טובת המדינה והציבור בישראל. ללא רעשי רקע וללא התערבות פוליטית".

גורם בכיר במפלגות החרדיות שעוסקים בנושא חוק הגיוס אומר ל"כיכר השבת": "לדעתי הוא רוצה פיצוץ, יש הסכמים קואליציוניים, זה בכלל לא קשור אליו. אין לזה משמעות לוועדה שהקים".

גורם בכיר נוסף הוסיף: "הוא לא התייעץ לפני הקמת הוועדה. גם אנחנו נקים מחר ועדה פנימית, אין לזה שום משמעות".

במפלגות החרדיות יצאו בהודעה משותפת בתגובה: ״חוק הגיוס הוא החלק המרכזי בהסכם הקואליציוני שלנו עם ראה"מ והליכוד, וההחלטות בנושא זה נבחנות במבחן התוצאה. אנו נניח הצעת חוק על שולחן הכנסת, שלה הסמכות לאשר ולקבוע את המדיניות, ולאשר את החקיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר