מעצר בית בלבד

נהג המשאית שהרגה 2 חיילים שוחרר לביתו

נהג המשאית שגרם למותם של שני חיילי צה"ל ביום שלישי, שוחרר על ידי בית המשפט למעצר בית בן חמשה ימים לאחר שהמשטרה לא הצליחה להוכיח שיש חשד להריגה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נטע שפריי)

המשטרה לא הגישה ערעור על החלטת השופט ארז מלמד מבית משפט השלום בפתח תקווה, ואנור אבו זינה, נהג משאית ממזרח ירושלים שנעצר לאחר התאונה הקטלנית בכביש 6 שבה נהרגו שני חיילי צה"ל מוקדם יותר השבוע, שוחרר הבוקר (ו') למעצר בית בן חמישה ימים.

בדיון הראשון טען נציג המשטרה כי קיים חשד להריגה. אלא שביום ד' מתח השופט מלמד ביקורת על התנהלות המשטרה. "אני סבור כי קיים חשד סביר הקושר לעבירות של נהיגה בחוסר זהירות, אי שמירה על רווח ונהיגה בקלות ראש ולא חשד לעבירת הריגה", אמר.

התאונה אירעה בזמן ששלושה רכבי האמר צבאיים עשו את דרכם מאימון בצפון לבסיס בדרום. הם עצרו בצד הדרך לאחר שאחד הנהגים הרגיש רעידות בהאמר כשהגיע למהירות של 40 קמ"ש. גם שאר כלי הרכב עצרו בעקבותיו. ההאמר הראשון ירד לשול וכמעט השלים עצירה מוחלטת. שני כלי הרכב האחרים החלו גם הם בירידה לשול במהירות איטית, ובשלב זה התנגשה המשאית בעוצמה אדירה בהאמר השלישי – אף שעל פי עדויות חבריו הוא אותת.

ההרוגים אשטו טספו ובר יעקוביאן ז"ל

הרכב נמעך לחלוטין. הפגיעה גרמה לתאונת שרשרת בין שלושת כלי הרכב הצבאיים. המשאית פגעה גם בג'יפ השני שהסתובב סביב צירו בשל העוצמה.

בתאונה נהרגו, סמל בר יעקוביאן ז"ל, לוחם בחטיבת "גולני", בן 19 מנתיב השיירה. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל-ראשון וסמל אשטו טספו ז"ל, לוחם בחטיבת "גולני", בן 21 מפתח תקווה. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

אתמול קבע השופט כי המסמך המשטרתי החדש שהוגש מחליש את עוצמת החשד הסביר נגד החשוד והחליט לשחררו למעצר בית. "כפי שטענו, השיירה של הרכבים לא התנהלה כפי שמצופה במהלך נסיעה בכביש 6", אמר סנגורו של אבו זינה, עו"ד צפריר יגור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר