בתגובה לפיגוע המטען בגבול

מנהרת טרור ומתחמי צבא: אלו היעדים שצה"ל תקף בעזה

בתגובה למטען החבלה שהופעל נגד לוחמי צה"ל בגבול דרום רצועת עזה, מטוסי חיל האוויר ביצעו מתקפה נרחבת נגד מטרות טרור ברצועת עזה. הפלסטינים: "מדובר במתקפה אינטנסיבית" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: Ofer Zidon/Flash90)

מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו הערב (מוצאי שבת) בצפון ודרום מזרח רצועת עזה. בתקשורת המקומית דווח כי מדובר ב"מתקפה אינטנסיבית". מדובר בתגובה להפעלת המטען כנגד לוחמי צה"ל, פיגוע בו נפצעו ארבעה חיילים, מתוכם שניים באורח קשה. לאחר התקיפה, נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה, אחת הרקטות פגעה בבית בשער הנגב - אך לא התפוצצה.

מדובר צה"ל נמסר הלילה כי "צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מטרות טרור ייחודיות אשר שייכות לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בתגובה לפעולת הטרור מוקדם יותר היום".

בין אתרי הטרור שהותקפו: מנהרת טרור התקפית שבונה ארגון הטרור חמאס משכונת זיתון לעבר שטח מדינת ישראל, מתחם צבאי במרחב נצרים השייך למערכים צבאיים ייחודיים של ארגון הטרור חמאס וביניהם אתרים לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי במרחב חאן-יונס השייך לארגון הטרור חמאס.

בסך הכל, כך נמסר מצה"ל, הותקפו שישה יעדי טרור השייכים לארגון הטרור חמאס. "צה"ל רואה בחומרה רבה את הניסיון של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפגנות עממיות וספונטניות לכאורה שנועדו להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות ולבצע בו פעולות טרור שיביאו לערעור היציבות במרחב הרצועה" אמרו בצה"ל.

"חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע. צה"ל נחוש לאפשר בטחון לאזרחי ישראל ויעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותו".

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, פנה לתושבי רצועת עזה בחשבון הפייסבוק שלו וכתב כי "חמאס מנצל את מצוקת האוכלוסיה כדי להסיט את הכעס ממנו".

לדבריו: "אירוע הנחת הדגל על גדר הביטחון מעיד על פחדנות. הניצול של התושבים על-ידי ארגוני הטרור לטובת ההפגנות לא יעבור על סדר היום וצה"ל יגיב בעוצמה. תושבי עזה, תתעוררו".

כפי שדווח מוקדם יותר, מדובר בתקרית החמורה ביותר בגבול הרצועה מאז סוף מבצע צוק איתן. יצוין כי בסמוך לזירת הפיצוץ, חשף צה"ל במהלך השנה שעברה שתי מנהרות טרור, האחת של חמאס והשנייה של הג'יהאד האיסלאמי.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לאירוע הקשה ואמר:"תפילותינו ומחשבותינו נתונות אל לוחמי צה"ל הפצועים. אני מחזק את ידיהם של כוחותינו העושים במלאכה ברצועת עזה ללא הרף. לא נאפשר כל פגיעה בשגרת החיים של אזרחי ישראל ולא נשתוק מול כל סוג של טרור נגד חיילינו הפועלים לשמירה על שגרת חייהם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר