המסמך שהביך

מסתבך: "עד המפתח" יאיר לפיד נתפס בשקר?

יו"ר יש עתיד, שמופיע כעד מפתח בתיק השוחד של נתניהו, טען כי הצהיר על ניגוד עניינים מול ארנון מילצ'ן בשל חברותו הקרובה עמו - אלא שבתצהירו הרשמי אין לכך זכר (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האם יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כלל את שמו של איש העסקים ארנון מילצ'ן בהסכם ניגוד העניינים שלו בעת ששימש כשר אוצר?

כך לפחות הוא טען ביום חמישי האחרון, בראיון ל'החדשות' על יחסיו הקרובים עם איש העסקים ארנון מילצ'ן, שלגביו כזכור העיד לפיד ב'תיק 1000' נגד ראש הממשלה נתניהו, כי זה האיץ בו לכאורה להיענות לבקשת המיליארדר להאריך תוקפו של חוק מס שייטיב עמו.

"היה הסדר ניגוד עניינים, הלכנו למשרד המשפטים, עשינו הכל מסודר", חרץ לפיד בניסיון להרחיק עצמו מהתנהלות בעייתית ביחס למילצ'ן שביקש ממנו לקדם את החוק המדובר.

אלא שבגלי צה"ל, בתכניתו של אראל סגל, נחשף היום (ראשון) ההסדר המלא שחתם לפיד, כמחויב בחוק, מול משרד המשפטים, ובהסדר זה כלל אינו מופיע שמו של מילצ'ן. האם לפיד נתפס בשקר גס, המעורר חשד כי התנהלותו בפרשה זו לקויה לפחות כמו זו של נתניהו?

לפיד נגד נתניהו (מתוך פייסבוק)

יצוין, כי במקביל, העיתונאי תומר אביטל ממיזם '100 ימים של שקיפות' בדק את יומן פגישותיו של לפיד כשר אוצר ולא מצא ביניהן את הפגישות שכידוע קיים עם ארנון מילצ'ן. "לא הגיוני שהשחיר ישיבות עם טייקון שמקורב אליו. אז מה קורה פה", צייץ אביטל.

מלשכתו של יו"ר יש עתיד נמסר בתגובה: "מרגע כניסתו לפוליטיקה פעל לפיד לפי הדין ולפי ההנחיות של משרד המשפטים כפי שנדרש מכל איש ציבור. כל הניסיונות להסיט את הדיון לא ישנו את העובדה כי ראש הממשלה חשוד בקבלת שוחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר