ג'יפונים - מה הם והאם הם מתאימים לך?

ג'יפון הוא רכב שטח שנכנס גם תחת קטגוריית הפנאי ומתאים בעיקר למשפחות ואנשים שמרבים לצאת לטיולים. כמו כן, דגמי ג'יפונים מספקים אלטרנטיבה לרכבים יוקרתיים ובישראל הם נהנים מביקוש וערך שוק גבוה. הנה כל הפרטים (רכב, שיווקי)

ג'יפ. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לשנת 2017 היו בישראל 3.2 מיליון כלי רכב ובהם 2.7 מיליון כלי רכב פרטיים. ענף הרכב מתקדם בקצב מהיר ואין פלא שמדי שנה נוספים דגמים חדשים לקטלוג האפשרויות. כתוצאה מכך, הדרך הנוחה לבחון את ההבדלים בין הרכבים היא באמצעות חלוקה לקטגוריות.

ג'יפונים שייכים לקטגוריה של רכבי פנאי ושטח בגלל שהם מתאפיינים בהנעה כפולה לכל הגלגלים (4X4). בנוסף, הם נבדלים מהמכוניות המשפחתיות הרגילות במרווח לרגליים, במפרט ובגודל תא המטען. אפשר למצוא אותם בתצורה של רכב שטח מובהק עם יכולות עבירות גבוהות, או בדגמי SUV שמציעים חווית נהיגה משופרת עם יכולת שטח בסיסית יותר. סוזוקי קרוסאובר הוא דוגמא מעולה לג'יפון כזה והמפרט שלו עומד בשורה אחת גם עם ג'יפים גדולים.

מה היתרונות של ג'יפונים?

ג'יפונים מציעים מספר יתרונות בולטים בהשוואה לקטגוריות מסורתיות יותר של רכבים. קודם כל, הם נחשבים בטוחים יותר בגלל גובה הגחון ומערכות ABS למניעת גלגלים, EBD לחלוקת עומסי בלימה, ESP לבקרת יציבות אלקטרונית ועוד. למרות שיש גם רכבים משפחתיים עם מערכות בטיחות מן הסוג הזה, המנוע והביצועים של הג'יפון משפרים את השליטה בתנאי כביש ושטח כאחד.

שנית, האבזור והעיצוב של חלל הפנים עולים בקנה אחד עם הצרכים של הורים ומשפחות. מלבד אנשים שמרבים לצאת לטיולים ולא יכולים לעשות את זה עם רכב משפחתי רגיל, הורים שמתכננים להרחיב את התא המשפחתי חייבים להביא בחשבון את היתרונות של הג'יפון. זו השקעה משתלמת עבורם בטווח הקצר והארוך והביקוש לג'יפונים בשוק הישראלי מונע ירידת ערך גם בדגמים חדשים. החיסרון הבולט של רכבי שטח הוא צריכת דלק גבוהה, אך עליה אפשר להתגבר באמצעות נהיגה מתונה ותחזוקה לפי הוראות היצרן.

כך תדעו האם כדאי לכם לקנות ג'יפון

שאלת מיליון הדולר היא כמובן האם להשקיע את התקציב לרכב חדש או משומש ברכישת ג'יפון. בשביל לענות על זה צריך להיכנס לעובי הקורה, להגדיר את אופי השימוש ולתכנן לטווח ארוך. משתלם לרכוש ג'יפון אם מחזיקים רכב אחד ולא מוכנים להתפשר על עיצוב, בטיחות ומקום למטען ולמשפחה. מנגד, אפשר להסתפק בדגם משפחתי מקטגוריית מיני או סופר מיני במידה ומדובר ברכב השני של ההורים.

כמו כן, כדאי לקנות ג'יפון אם שגרת הפנאי כוללת ירידה לשטח ונסיעה בדרכי עפר ושבילים לא סלולים. ג'יפון הוא נכון להיום האלטרנטיבה היחידה שבה אפשר לקבל את רמת הגימור והאיכות הגבוהה ביותר יחד עם מפרט וביצועים ללא פשרות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר