מהסבא לרוכש

בית המכירות מציע את "הפתקא" למכירה ב1000$ בלבד

הפתקא המפורסמת שבעקבותיה התמלאה ארצנו במאות אלפי כיתובים ססגוניים, עומדת למכירה בבית המכירות היוקרתי "קינג - דיוויד" שנקב במחיר התחלתי נמוך יחסית (מעניין)

אילוסטרציה (צילום: Moshe SHai/FLASH90)

הפתקא המפורסמת שבעקבותיה התמלאה ישראל במאות אלפי כיתובים ססגוניים "נ נח נחמ נחמן מאומן", עומדת למכירה בבית המכירות היוקרתי "קינג - דיוויד" שרגיל למחירי פתיחה גבוהים בהרבה בדרך כלל, העמיד את המחיר ההתחלתי לפתקא השנייה אך היחידה, על 1,000 דולרים בלבד.

ה"פתקא" הראשונה והמקורית והמפורסמת נכתבה בכתב ידו של "הסבא" הרב ישראל אודסר, שנקרא "בעל הפתקא". הוא לכאורה זה שגילה אותה, ומאז התוכן שלה מככב על מאות אלפי כלי רכב ומבנים נטושים ברחבי הארץ. הפתק שעומד למכירה כרגע הוא כאמור לא הפתקא המקורית שהתגלתה ב-1922 ונעלמה. על פי שמועות רבות, הפתקא המקורית נשרפה על ידי אלמוני בשנת 2001.

הפריט שמוצע כעת למכירה, הוא העתקה מקורית, שנכתבה על ידי הרב אודסר בעצמו, וכיום היא הפתקא היחידה.

"הסבא" שהלך לעולמו ב-1995 סיפר על התהליך שהוביל למציאת הפתקא המקורית: "הייתה לי התבודדות והתפללתי: ריבונו של עולם, אני רוצה לשוב בתשובה, תרפא אותי ותוציא אותי מהעצבות הזאת". מיד לאחר כך נכנסה בראשו מחשבה שאמרה לו לפתוח ספר אקראי בארון הספרים שתיתן רפואה לנפשו. הוא נכנס לחדר, פתח ספר שהתברר כ"ליקוטי הלכות", שנכתב על ידי תלמידו המפורסם של רבי נחמן מברסלב, הלא הוא רבי נתן, ושם מצא פתק עתיק שנכתב עבור "תלמידי היקר", ובו החתימה "נ נח נחמ נחמן מאומן". רק כ-40 שנים לאחר מכן חשף את הפתק לעולם הרחב.

לפתק יש גם מתנגדים רבים מתוככי קהילת ברסלב ומחוצה לה, שטוענים כי הפתק אינו אמיתי אלא נכתב על ידי חבר של "הסבא" שרצה לעודד אותו ולסייע לו להתעודד. אמין או לא, הפתקא צפויה על פי כל המומחים להימכר בסופו של דבר בסכום גבוה בהרבה מזה שנקב בית המכירות היוקרתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר