פרסום ראשון

גיוס ושבת • המועצת החסידית צפויה להתכנס לדיון מיוחד

ראשי 'אגודת ישראל' פועלים לכנס את מועצת גדולי התורה החסידית ביום חמישי הקרוב • האדמו"רים ידונו בחוק הגיוס החדש, בנושא תקנות הפטור לבנות והקשיים שמערים צה"ל וחילולי השבת (חרדים)

ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת |
כינוס המועצת. ארכיון (צילום ארכיון: אלי סגל)

ב'אגודת ישראל' לא שוקטים על השמרים בעניין חוקי השבת והגיוס וראשי התנועה פועלים לכינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שתדון בקרוב בעניין.

ל"כיכר השבת" נודע כי מלכתחילה תוכנן הכינוס להתקיים כבר בתחילת השבוע הנוכחי אולם מסיבות שונות הוא נדחה כעת וכפי הנראה יתקיים כבר ביום חמישי הקרוב.

בין הנושאים שצפויים לעלות על שולחן הדיונים של גדולי האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה החסידית, יהיו חוק הגיוס החדש אותו מבקשים במפלגות החרדיות לעלות, זאת לאחר שהחוק הקודם נפסל על ידי בג"ץ וכן נושא תקנות הפטור לבנות מגיוס לצה"ל והבעיות שיוצר הצבא בעניין זה, כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת".

בנוסף צפויים האדמו"רים לדון על חילולי השבת המתרחבים והולכים בערי הארץ כאשר למרות ההבטחות השונות עדיין אין פתרון משביע רצון בעניין זה.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי בפני האדמו"רים תעלה האפשרות להצמיד את חקיקת חוק הגיוס החדש לחוק התקציב עם המלצה שלא לנקוט בדרך זו כדי לא לשחק עם ראש הממשלה נתניהו בתקופה רגישה זו.

כאמור הכינוס צפוי להתקיים כבר השבוע זאת במטרה להביא את הדברים להחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר