אשדוד מציגה: עיר ראשונה ללא נהג

סדרת שיתופי פעולה של עיריית אשדוד עתידה להפוך אותה לעיר המתקדמת ביותר בישראל, לפחות מבחינה תחבורתית. וגם, הקשר בין מבצעי גט טקסי לעתיד האוטונומי בעיר (רכב)

רכב אוטונומי (אילוסטרציה) (צילום: שאטרסטוק)

חברת מובילאיי התקינה בחודשים האחרונים מערכות מיפוי שיאפשרו בתוך תקופה קצרה ליצור מיפוי תלת ממדי של רחובות אשדוד. את המערכות שילבה מובילאיי על אוטובוסים שמפעילה חברת אפיקים בעיר הנמל.

על פי התכנון, הנתונים שאוספת המערכת ישמרו בענן, ובעתיד ישמשו רכבים בעלי כושר נהיגה עצמי, הדורשים מיפוי מדויק וברזולוציה גבוהה, יותר מזה שקיים כיום. בנוסף, נאספים במרוכז נתוני ההתרעות של המערכת, על מיקומים שבהם נרשם מספר חריג על אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב, מה שיכול לרמוז על מפגעי תשתית בעיר, הדורשים טיפול.

בתוך כך נוצר שיתוף פעולה בין עיריית אשדוד לבין חברת BWR, הפועלת בתחום כלי תחבורה אוטונומיים, שתאפשר את השימוש בתשתיות העיר לטובת ביצוע ניסויים לתחבורה חכמה. בשבועות האחרונים בוצעו ניסויים ראשונים בעיר יחד עם ג'נרל מוטורס.

על פי הודעת העירייה, נבחנות יחד עם משרד התחבורה, בקשות של יצרנים נוספים שמבקשים לערוך בעיר ניסויים ברכבים אוטונומיים. על פי הדרישה של משרד התחבורה בכל ניסוי שכזה חייבים כלי הרכב להיות מאוישים בשני אנשי צוות, שיכולים להתערב במידת הצורך ובמקרה של אובדן שליטה.

מלבד הניסיונות הללו, אשדוד היא גם העיר הראשונה בארץ שמפעילה מעבדת מחקר ייעודית לתחום, המעבדה הייחודית הוקמה בשיתוף פעולה בין העיריה לחברת MIT, מובילאיי, מייקרוסופט ואיתוראן, המרכזת את המיפוי הדיגיטלי ומאפשרת לחברות סטארט־אפ בתחום התחבורה החכמה להשתמש במידע הנאסף.

אם חשבתם שכאן תם מסע ההתחדשות הטכנולוגית של העיר, טעיתם.

בנוסף חברת "גט טקסי" שבה השקיעה קבוצת פולקסווגן 300 מיליון דולר, הגבירה משמעותית את מספר הנסיעות שמזמינים משתמשי האפליקציה בעיר על ידי מבצע מתמשך לנסיעות מונית מוזלות, בתחילה תמורת 20 שקל לנסיעה, ומינואר ועד סוף פברואר, 27 שקל ובכך אוספת מידע רב על ההעדפות המשתמשים.

הטכנולוגיה של גט תהיה הבסיס לחטיבת הרכב האוטונומי החדשה של פולקסווגן, לא סתם נבחרה אשדוד לחלוצת המוניות של גט בישראל בכל הקשור לעתיד אוטונומי, מארק און מנכ"ל גט ישראל, גדל ומתגורר בעיר, והוא זה שדחף את ביצוע הרעיון שנותן דחיפה משמעותית לעיר אשדוד

ד"ר סמדר איצקוביץ, ראש אגף פיתוח תעשייה בעירייה אמרה כי "אנחנו מניחים את התשתית להפעלת רכב אוטונומי בעיר, המטרה היא לקדם ככל האפשר את המעבר לעידן האוטונומי, שאמור לאפשר גם תחבורה בטוחה יותר, גם הנמל, על 7,000 המשאיות הפוקדות אותו בכל יום, הוא פוטנציאל להיות חלק מהמהפכה הזאת".

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי אמר כי: "זהו אחד השלבים הראשונים בהגשמת החזון, להפוך את אשדוד לעיר המובילה בישראל בהטמעת תשתיות וניסויים בתחבורה חכמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר