טלטל את הרשת

יעל שבח במכתב לבעלה הי"ד: "מתגעגעת, בוכה, כואבת, אך מצפה"

הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד גרם לכולנו להתחבר לאישיות המיוחדת שלו • אלמנתו, יעל, פותחת את הפצע הכואב במכתב אישי שהצליח לרגש את הרשת (בארץ)

יעל שבח במהלך הלוויה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, שנרצח בחודש שעבר בפיגוע ירי בכניסה ליישוב חוות גלעד, פרסמה מכתב געגועים לבעלה שטלטל את הרשת.

"רזיאלוש שלי", פתחה יעל את דבריה, "כבר הרבה זמן אני רוצה לשבת ולכתוב לך. לכתוב לך על כל מה שלא הספקת לראות בחייך אפילו שחלק גדול מהדברים הם פועל יוצא ישיר שלך. אם היית פה פשוט לא היית מצליח לדמיין כמה כוח יש לך בידיים. כמה עוצמה ואור אתה מקרין, עד כדי כך שבהירצחך הפכת למגדלור של תורה, למגדלור של שמחה, למגדלור של חסד ולמגדלור של אהבה.

"זה התחיל ברצח. האירוע הנורא ההוא. שאיכשהו טבולים בתוכו כל כך הרבה דיוקים מאת ה'! בדיוק התקשרתי לברר מתי אתה בא, בדיוק זה היה מטרים ספורים מהבית וירדו לטיפול בך בדיוק האנשים הנכונים להיות איתך בחיים ובמוות, בדיוק הגיע חובש שהיה לו רק חמצן וזה בדיוק מה שהיית צריך. זה היה בדיוק בשעת ההשכבה של הילדים אז בדיוק זכית שברגעיך האחרונים יקרעו את הרקיע תפילות של תשב"ר. איכשהו, כל האירוע הזה באותו הערב נראה לי כמו סצנה מבוימת היטב היטב, לא היה יכול להיות יותר דיוק מזה. וכבר באותו הלילה אנשים שלא הכירו אותך החלו לשמוע עליך ולהתחבר ולבכות את לכתך".

יעל המשיכה וכתבה לבעלה: "זה המשיך באלפי אנשים שהגיעו להלוויה שלך.את כולם ראיתי מבעד לדמעות. ראיתי שבאו כי הכירו, בין בחייך ובין במותך. בדברי ההספד כולם הדגישו את עבודת ה' שלך. מיד לאחר מכן בשבעה, הגיעו אנשים בלי הפסקה. היו כאן כל כך הרבה אנשים מכל כך הרבה מעגלים שזה הרגיש ממש כמו בחתונה שלנו! אתה מאמין? אתה מבין שהרב עמאר היה פה בהלוויה שלך?? שהרב יצחק יוסף בא לנחם אותנו? שהרב מחפוד בכה בביתנו על לכתך?? אתה תופס שמיקי היה פה שלוש פעמים?? והוא אפילו כתב אות בספר תורה שלך?? כל האנשים הגיעו אלינו, לבית הקטן והפשוט שלנו. לא כי הזמנו אותם אלא כי רצו ממש לבוא! איך כל זה קרה אתה בטח שואל? וואו אני מאמינה שזה כי אתה כל כך גדול וכל כך אהוב".

הרב רזיאל שבח הי'ד עם בתו תבלחט"א

"ומאז שהלכת, כמה קרה וכמה השתנה", מפרטת יעל שבח במכתבה, "פתאום השמחה התחילה להיות התרופה לכל המכאובים. בכל ימות השלושים אנשים התחילו לספר עליך סיפורים ולשלוח תמונות שלך, ובכולן היה מכנה משותף מיוחד, השמחה. והתחילו לקרות כל מיני דברים ממש מרגשים. פתאום באגרים עובדים בוואדי כדי להכשיר שטחים לחווה. איך הנוף שלנו השתנה זה מדהים. פתאום קוקו וטליה הקימו לחוות גלעד גבעה חדשה (מאחז למאחז???) פתאום כל מיני מוכשרים הביעו את אבלם ועצבם בכשרונות נדירים. ולא תאמין- אנחנו לקראת הסדרת היישוב! עשית לנו קפיצת הדרך! המדינה ממש כך, מכירה בנו כיישוב מן המניין! החבר'ה פה, חבריך האהובים בנו לך בידיים שלהם את בית החדש שלך, את המצבה שלך, ממש כמו של הרב מרדכי אליהו! ואיזו חלקת צדיקים! צופה על ביתך וקהילת הקודש שלך בתפארת גדולה.

"הכנסנו לכבודך כאן בבית כנסת חוות גלעד ספר תורה, ספרדי, מהודר, מגוויל, עם ארגז מכסף! היית צריך לראות איך הבחורים מ'רועה ישראל' שמחים בתורה עם עובדיה. בעצם אני בטוחה שראית. הרגשנו אותך בכל האירוע. הבנות שרו לכבודך שיר מרגש יחד עם ר' חנוך ור' צחי עם כל כך הרבה מתיקות ושמחה. אור ויסכה התחתנו ואיזו קדושה הייתה בחופה! כל רגע מרגישה אותך מתבונן מהצד. וזכינו שבבית שלנו עם כל הכאב נקיים להם שבע ברכות בשמחה גדולה. היה מדהים.

"אנחנו מתארגנים עכשיו לקראת האירוע המרגש הגדול של המשפחה, החתונה של עטרת שלנו הקטנה. שגדלה כל כך. כ"כ חיכית לחתונה הזאת, חיכית להזמין אותם אלינו או סוף סוף לזכות להתארח בשדרות בחזרה אחרי כל השנים שלא הייתה לנו סיבה אמיתית.

"והבית שלנו. תמיד היה בית של פתיחות וחסד אבל מה שקורה כאן בחודש האחרון זה לא יאמן. כמות הנוהרים לא נגמרת, הנה זה הגיע מגוש עציון וזה מגיע מירושלים ואלו מהדרום. וכל אחד עם סיפור ורעיון איך להשאיר אותך איתנו. עם ישראל כולו, לקח את הלב שלך ופשוט החליט שהוא לא מוותר עליו. החליט לשכפל ממנו העתקים לכל כיוון. לארבע כנפות עולם.

"והיישוב הזה, מה קרה לנו? פתאום חזרנו להיות משפחה אחת גדולה ומגובשת, פתאום הלב שלך ששכפל את עצמו כל כך הרבה פעמים הפך להיות כמו עמוד ענן מעל חוות גלעד. פתאום כל המחלוקות נעלמו, הכבוד והאחווה הפכו להיות הסמל של המקום. כולם אוהבים, חברים, שמחים אחד בשני. פתאום אין פחד ואין ציניות ואין זלזול. פתאום זה מרגיש שמכאן תתחיל הגאולה. ממש מתוך חוות גלעד יצא משיח".

יעל ממשיכה וכותבת: "צדיק שלי. היית מחזירה את כל הגלגל אחורה. מוותרת על כל הניסים שזכינו לראות בחיינו אילו הייתי יודעת שזה מה שיחזיר גם אותך. אבל אני יודעת שאתה היית נוזף בי על עצם המחשבה. לא מתחרטים על מצוות ומעשים טובים. גם אם זה כרוך בייסורים. לפום צערא אגרא. אז אנחנו בצער שלנו. צופים בניסים ובנפלאות ומקווים שאחד הניסים יביא אותך אלינו ולצדך משיח בן דוד. תתפלל עלינו שנצליח להמשיך לשמוח ולגדול מתוכך. ברוך ה' אנחנו עטופים ומרופדים מאוד. כל אחד מחפש איך לעזור בין בגשמי בין ברוחני. דואגים לנו מכל כיוון.

"תתפלל גם על אמא ואבא, שימשיכו לאחוז באור ובשמחה וימשיכו לשמור על המשפחה שמחה ומאירה. תתפלל על בראל אחיך שימשיך להיות חזק ודואג לכולם. שישאר בשמחה תמיד אפילו שאיבד אח נוסף. תתפלל על אורית ללידה קלה ומהירה, עם הרבה נחת. תתפלל על מתנאל שישמור על החיוך וההומור במשפחה. ועל שרית שתמשיך לתמוך ולהיות חזקה. תתפלל על אלדן שימשיך לשמוח ולאחוז בקדושה, שה' יצליח דרכו שיכתוב לכבודך ספר תורה מהודר ויפה. ועל ענבר שתמשיך בשמחה ובעדינות לתמוך ולהיות עזר כנגדו.

"תתפלל על הזוג החדש. על עמית היקר והאהוב שבחסרונך התגלה מקומו. שיקים את ביתו בקדושה ובטהרה. על עטרת שתמשיך בנחישות לשמור על החיים שמחים צעירים ורעננים. תתפלל גם על אבא אמא, שראל ואנאל דבורה ודב יאיר ויהל שימשיכו לשמור על שפיותי ושמחתי. ועל כל עם ישראל שה' ישים שלום עלינו במהרה, שיביא לנו גואל ובית מקדש.

"מתגעגעת, בוכה, מצטערת, כואבת, אך מצפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר