הבית הלבן מנסה להרגיע

טראמפ: יש להחמיר בבדיקות הרקע לרוכשי נשק

דוברת הבית הלבן, סנדרס, מסרה כי בעקבות הטבח המחריד בתיכון בפולרידה, הנשיא האמריקני תומך בהחמרת בדיקות הרקע שנעשות לאמריקאים שרוכשים נשק (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא בנאום לאומה לאחר היוודע הטבח (צילום: Official White House Photo by Joyce N. Boghosian)

הבית הלבן מסר היום (ב') שהנשיא דונלד טראמפ תומך במאמצים לשפר את בדיקות הרקע שנערכות לאמריקנים שרוכשים נשק, ימים ספורים אחרי הטבח בתיכון בפלורידה בו נרצחו 17 בני אדם ביניהם 14 ילדים ושלושה אנשי צוות.

הדוברת שרה האקבי סנדרס אמרה שטראמפ שוחח עם הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי ועם הסנאטור הרפובליקני ג'ון קורנין על חוק דו מפלגתי שהציגו בשנה שעברה, אחרי הטבח בכנסייה בטקסס. החוק של השניים דורש מהמדינות והסוכנויות הפדרליות לדווח בתדירות גבוהה יותר על עבירות פליליות ובעיות נפשיות שמונעות מאזרח אמריקני לרכוש נשק.

החוק שעדיין ממתין, יעניש סוכנויות פדרליות שלא יספקו את המידע ההכרחי למאגר הלאומי, ויתגמל מדינות שמצייתות לחוק. דוברת הבית הלבן אמרה כי "בזמן שהדיונים נמשכים והתיקונים נבדקים, הנשיא תומך במאמצים לשפר את מערכת בדיקות הרקע הפדרליות".

טראמפ נמצא תחת לחץ לפעול בנושא הנשק החוקי הרב שמסתובב בארה"ב זאת בעקבות מסע הטבח של ניקולס קרוז בתיכון בפלורידה ביום רביעי שעבר. תלמידים ששרדו את הטבח קראו להפגין בוושינגטון למען שינוי חוקי הנשק. הם זעמו על הנשיא, שתקף את הדמוקרטים והאשים את ה-FBI שלא מנע את הטבח, ועל הקשר שלו לארגון הרובאים האמריקני שהוא אחד התומכים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית.

הרשויות בארה"ב מסרו שקרוז רכש את הנשק ששימש אותו במסע ההרג בצורה חוקית. קרוז סולק מהתיכון שבו ביצע את הטבח, ולפי הדיווחים סבל מבעיות נפשיות. ב-FBI הודו בסוף השבוע שלא טיפלו כראוי בפנייה שהתקבלה כחודש לפני הטבח, שבה נאמר שהוא השיג נשק ומתכוון לתקוף. את ההודעה פרסם קרוז באינטרנט כשהוא מוסיף כי יעשה טבח בבית ספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר