האם יש להילחץ מנקודות לבנות על עור הפנים?

לא, זה לא תחילת פריחת החצ'קון, וגם אם ראיתם אותן על הידיים זה בסדר גמור. מה ניתן לעשות כדי להסיר אותן מהגוף? ומתי יש בכל זאת להיוועץ עם רופא עור? (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם מסתכלים במראה לפחות בפעם ביום בטח יצא לכם לשאול את עצמכם (שבמראה), מה הן הנקודות הלבנות והקטנות שמעטרות מידי תקופה את עור הפנים.

ובכן, נעים להכיר, לנקודות האלה קוראים "מיליה". ולמה נעים? כי לא כמו שנהוג לחשוב, הנקודות הללו נפוצות מאוד ואופן הטיפול בהן פשוט וקל.

בספרה "היופי של עור מלוכלך" מסבירה ד"ר וויטני בו כי "מיליה" הן בליטות קטנות בעור מלאות בקראטין שנוצרות כתוצאה מאי יכולתו הטבעית של העור להתקלף ולהתנקות באופן טבעי. הן נקשרו לחשיפה ממושכת לשמש ולנזקי השמש, והן יכולות להיווצר גם כאשר הנקבוביות נסתמות כתוצאה מהצטברות של מוצרי איפור או מוצרי טיפוח לעור.

לדבריה, נקודות אלו יכולות להופיע אצל כל אחד מאיתנו, ללא תלות בסוג העור או בגיל (הן נפוצות בעיקר אצל תינוקות), ולמרות שהן נמצאות לרוב על הפנים (במיוחד סביב האף והעיניים), הן יכולות גם להופיע על הידיים.

ד"ר בו מסבירה כי אמנם ברוב המקרים מדובר בתופעה שחולפת ונעלמת תוך שבועות או חודשים, אך במקרים מסוימים, נקודות שומן מרובות בפנים ובאזור העיניים יכולות להוות סממן למחלת עור חמורה יותר ושווה לפנות לרופא עור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר