המשבר ברמות

'יהדות התורה' בלשכת ברקת: "אין פתרון"

לאחר פגישה שנערכה בין נציגי יהדות התורה בעיריית ירושלים לבין ראש העיר ברקת אמרו הנציגים כי לא נמצא פתרון לבעיית התלמוד תורה ברמות ב'. הילדים יצאו להפגין בעירייה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: מרים אלסטר)

כפי שנחשף אמש (א') ב'כיכר השבת' פרשת התלמוד תורה הליטאי בשכונת רמות ב' הובילה לפגישה בין נציגי 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים לראש העיר ניר ברקת. הפגישה נערכה היום בכיכר ספרא בהשתתפות חברי סיעת 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים. לאחר הפגישה עדיין לא נמצא פתרון זמני עבור התלמידים. בלשכת ברקת מסרו: "ב'יהדות התורה' חושבים שיש קסמים. יש פתרונות, אך לא ביום אחד".

בפגישה שנערכה הערב הוצגו בפני חברי 'יהדות התורה' כמה פתרונות, אך אלו לא נותנים מענה מידי לתלמידים. כל אחד מהפתרונות שהוצגו מחייב אישורים של אנשי מקצוע עד לכניסת הילדים למבנה, דבר אשר יכול לארוך זמן.

חברי 'יהדות התורה' הדרושים פתרון מידי, טוענים כי לצאת מהחדר בלא פתרון חודש לאחר תחילת הסאגה נחשב ל"גרירת רגליים". לטענתם כל עוד אין פתרונות מעשיים בטווח המידי הרי שמדובר בזריקת מאות ילדים לרחוב.

לעומת זאת, בלשכת ראש העיר ניר ברקת, טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוצגו במהלך הישיבה כמה פתרונות. לדבריהם, ראש העיר ינסה לקבל רישיון הפעלה ממשרד החינוך למבנה זמני. ראש העיר הבטיח שוב במהלך הישיבה כי לא ייזרק אף ילד לרחוב. כל אישור למבנה יהיה בתיאום עם המנהל הקהילתי במקום.

בכיר ב'יהדות התורה' שוחח עם 'כיכר השבת' והסביר כי הם לא דורשים פתרונות קסם כפי שמנסים להציג זאת בסביבת ראש העיר: "ברקת התחייב כבר לפני יותר מחצי שנה לתת פתרונות. זה לא יום אחד ולא יומיים, כבר עברו שבעה חודשים. מה הוא עשה מאז? כלום! איפה כל הזמן הזה הוא היה?"

עוד הוא הוסיף: "כולם חושבים שהסיפור התחיל עכשיו. אנחנו חצי שנה יושבים ומחכים שיביא את הפתרון שעליו הוא התחייב. אם לא היה קורה את הפנצ'ר עם מאיר תורגמ'ן בוועדה לתכנון ובניה גם בעוד חצי שנה הוא לא היה עושה כלום".

לצד זאת, העסקנים בשכונת רמות ב' מבטיחים לערוך מפגן מחאה עם מאות ילדי התלמוד תורה ביום חמישי הקרוב. לילדי התלמוד תורה נשלח היום פתק עליו יצטרכו לחתום ההורים, כי מאשרים שבנם ישתתף במחאה בכיכר ספרא על המדיניות המפלה של התלמוד תורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר