צריכת אלכוהול באופן קבוע מאריכה את תוחלת החיים

חג פורים בפתח והגוף נכנס לכוננות ספיגה של כמויות אלכוהול שבעזרתם נגיע לקיום מצוות עד דלא ידע בהידור, אך יתכן וכדאי לכם שלא להוריד רגל מהגז ולהמשיך לשתות כל השנה, אך בכמויות קטנות. לחיים, ארוכים (לחיים)

(צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש שפורסם "בדיילי מייל" בחן 1700 איש בגילאי תשעים ויותר, ומצא כי צריכת כמויות מדודות של משקים כהלים הינה אחת מחמשת ההמלצות שמביאות לתוחלת חיים גבוהה.

המחקר, שעקב אחרי "הנחקרים" כבר בשנת 2003, מצא שאותם אלו ששתו שתי כוסות יין או בירה ביום, הקטינו את הסיכון שלהם למוות מוקדם בכ-18%.

פרופסור קלודיה קוואז, מאוניברסיטת קליפורניה, שערכה את המחקר אומרת ששתייה צנועה וכמה קילוגרמים עודפים הולכים יחדיו עם אריכות ימים.

דבר נוסף שעלה במחקר קשור לתרבות שעות הפנאי. המחקר העלה כי אלו שהקדישו לפחות שעתיים ביום להתעסקות בתחביבים, הקטינו בכך את הסיכון למוות ב-21%, בנוסף סיפרו החוקרים כי התעמלות של 15 עד 45 דקות הקטינה ב-11%, ושתייה של שתי כוסות קפה בממוצע ביום הקטינה ב-10%.

כשנשאלה מהו ההסבר המדעי לכך ענתה פרופ' קוואז כי אין לה הסבר לתוצאות המחקר אך היא מאמינה כי צריכה מדודה של אלכוהול תורמת לאריכות החיים.

כשהתייחסה לנושא השומנים העודפים אמרה פרופ' קוואז כי הגוף הביולוגי מוכוון להוספה של קילוגרמים לגילאים המאוחרים יותר וסיפרה "מהניסיון שלנו, על מנת להקטין את אחוזי התמותה, הגוף צריך להעלות בין 5 ל-10 קילוגרמים כל עשור"

מצד שני, הסיכויים לתמותה מוקדמת היו גבוהים יותר מקרב אלו שסבלו מתת-משקל. "אחוזי התמותה של הנדגמים שהיו בתת-משקל היו גבוהים ב-50% מהשאר", אמרה הפרופסור. "אין בעיה להיות רזה כשאתה צעיר, אבל זה רע מאוד כשאתה זקן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר