התייחסות ראשונה

אלשיך: אנחנו לא חלק מהמשחק הפוליטי

מפכ"ל המשטרה נשא נאום פומבי ראשון מאז הוגשו ההמלצות בנוגע לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בו השיב להאשמות וטען כי "המשטרה מחוץ לעניין הפוליטי" (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוהד צויגנברג, ynet)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, התייחס הבוקר (שלישי), לראשונה בוועידת הנשיאים בירושלים, למתקפות של פוליטיקאים על המשטרה, ולדבריו, "הדבר המרכזי הוא לשמור על עצמנו מקצועיים ולא להיות חלק מהמשחק הפוליטי".

זו הופעה פומבית ראשונה של המפכ"ל, שישה ימים לאחר שהמשטרה העבירה לפרקליטות את סיכום תיקי החקירה בפרשות 1000 ו-2000 ובהם הקביעה כי ישנה תשתית ראייתית להעמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המלצות המשטרה גררו ביקורת נוקבת בימין כלפי אלשיך שספג חיצי ביקורת רבים.

"המשטרה נוגעת בנושאים רגישים בחברה. כל הזמן וכל יום. זה לא כמו הצבא שמתמודד עם דברים מעבר לגבול. זה פנימי. ההשפעה של המשטרה בשטח היא יומיומית. אנחנו חוקרים ראש ממשלה, או שר זה נושא רגיש. אנשים חושבים שזו עבודה טובה ונכונה ויש כאלה שחושבים אחרת. הדבר המרכזי הוא לשמור על עצמנו מקצועיים ולא להיות חלק מהמשחק הפוליטי. זה מאוד חשוב למשימה שלנו. אם אנחנו רוצים לעבוד כמקצועניים, המשטרה מחוץ לעניין הפוליטי", אמר אלשיך.

הוא הוסיף ואמר: "אנחנו רואים את זה בתקשורת. אין שום אפשרות לעשות את העבודה מקצועית וטבעית ללא התנהגות כזו. אנחנו לא רוצים להיות בצד השמאלי של המפה או הימני. אנחנו רוצים להיות בצד של החוק. זו הדרך היחידה לשמור על מקצועיות. אני מאמין שזו הדרך הנכונה".

המפכ"ל התייחס גם לסוגיית אמון הציבור במשטרה: "המשטרה צריכה את אמון הציבור לא רק בשביל צרכים של יחסי ציבור. כשאמון הציבור נפגע, פחות פשעים מדווחים למשטרה", אמר, "כל אזרח הופך בקלות לעיתונאי. הטלפון שהוא מחזיק משמש אותו לצרכים שעלולים לפגוע באמון הציבור במשטרה. תדמית השוטר נפגעת בקלות בגלל האינטרנט".

המפכ"ל התייחס בדבריו בעיקר לסכנות הגלובליות בפשיעה ברשת. הוא התריע כי "ללא הרחבה משמעותית של הקצאת משאבים נוספים למשטרה ושיתוף פעולה רחב עם משטרות בעולם, יהיה קשה להתמודד עם אתגרים אלה". לדבריו, "האינטרנט הוא כלי לא רק בשביל הטרוריסטים אלא גם לפושעים. למה להסתכן במוות בירייה אם אפשר לגנוב מרחוק? אפשר לגנוב מיליונים דרך הרשת, לאינטרנט אין גיאוגרפיה. הסכנות לפשעים נגד ישראל הן מכל העולם".

הוא נשאל לגבי חופש התפילה ליהודים בהר הבית, והשיב: "זה נושא מאוד רגיש באתר מאוד רגיש. זו החלטה של הממשלה. אם הממשלה רוצה שיהודים יתפללו בהר הבית, אנחנו נעשה את עבודתנו להגן עליהם. אנחנו עובדים לפי החוק ולפי החלטות ממשלה". בתשובה לשאלה על ההסתה ברשתות החברתיות, אמר אלשיך כי "הרשתות החברתיות משתפות איתנו פעולה יותר טוב מבעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר