התפחות דרמטית ומטלטלת

חשד: יועץ נתניהו הציע - מינוי יועמ"ש תמורת סגירת תיקים

ניר חפץ, יועצו של ראש הממשלה נתניהו שנעצר ב"פרשת בזק", חשוד כי הציע לשופטת גרסטל - מינוי ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה להבטחה שתסגור את תיק החקירה נגד נתניהו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניר חפץ בבית המשפט (צילום: משי בן עמי, ynet)

אחד מהחשודים שמעצרו הוארך ביום ראשון כחלק מ'תיק 4000' (פרשת בזק), יועץ התקשורת ניר חפץ, נעצר בחשד לעבירה חמורה אחרת שהסתעפה בפרשה זו, וכינויה כעת 'תיק 1270'. כך מאשרת כעת המשטרה לפרסום, לאחר צמצום צו שאסר לפרסם זאת.

במסגרת החקירה הצטברו חשדות כי בשלהי שנת 2015, הוא פנה באמצעות יועץ התקשורת אלי קמיר לשופטת הילה גרסטל אליה הוא מקורב, והציעה לה לקדם את מינויה למשרת היועץ המשפטי לממשלה, על ידי שיטה לטובתה את הליך הבחירה, אם תבטיח - כך לפי חשיפת בן כספית ב'מעריב' - כי תסגור את תיק החקירה ב'פרשת המעונות' נגד שרה נתניהו.

אף שכידוע פנייה זו לא צלחה בסופו של דבר, העבירה נעשתה לכאורה בעצם הפנייה, והיא מוגדרת על ידי המשטרה כ"שחיתות ציבורית".

החקירה נמצאת בעיצומה ומתנהלת בליווי פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, ובמסגרתה נגבו גרסאות המעורבים, וגרסטל מסרה אף היא עדות פתוחה על השתלשלות הדברים.

ניר חפץ ואלי קמיר - שנעצר מוקדם יותר היום - הובאו לבית המשפט, תוך שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרם בשל פרשה חדשה זו, אך הבקשה נענתה בשלילה על ידי השופטים, שאף שחררו את קמיר למעצר בית.

השופטת בדימוס הילה גרסטל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ממשטרת ישראל נמסר, כי במסגרת הלחימה הסדורה שלה כנגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית, ו"נוכח ראיות אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, פתחה אתמול היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 בחקירה גלויה בתום תקופה של פעילות סמויה, והיא תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: "ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו, הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו".

"תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב", נכתב בהודעת המשרד.

גם יועץ התקשורת ניר חפץ פרסם הכחשה גורפת לחשדות המשטרה, ולדבריו כל הנטען כלפי בפרשה לא היה ולא נברא.

(צילום: Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר