מאבקי השבת

האופוזיציה באשדוד מאתגרת את ראש העיר יחיאל לסרי

יו"ר האופוזיציה באשדוד שמעון כצנלסון מאתגר את ראש העיר יחיאל לסרי ודורש לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין כדי לתקן את חוק העזר העירוני שיתיר פתיחת עסקים בשבת (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר יחיאל לסרי (צילום: פלאש 90)

סערת השבת בעיר אשדוד ממשיכה להעמיד את ראש העיר יחיאל לסרי במבוי סתום מול המגזר החרדי והחילוני כאחד. כעת, יו"ר האופוזיציה שמעון כצנלסון מאתגר את ראש העירייה ודורש לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין עוד השבוע כדי לתקן את חוק העזר העירוני שיתיר פתיחת עסקים בשבת.

כצנלסון הניח היום (שלישי) על שולחן ראש העיר מסמך ובו חתימותיהם של חברי מועצת העיר מהאופוזיציה והקואליציה הדורשים לכנס את ישיבת המועצה. על פי החוק במידה ושליש מחברי המועצה יחתמו על הדרישה, הרי שראש העיר מחויב לכנס את הישיבה.

באשדוד, כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", החלו לפני כחודשיים באכיפת חוק העזר העירוני הקובע כי עסקים יהיו סגורים בשבת, על רקע אישור חוק המרכולים שעבר בכנסת, אך ראש העיר שנקלע למשבר מול חרדים וחילונים כאחד הפסיק את חלוקת הדוחות בשבועות האחרונים.

החתימות שנאספו עד כה (צילום: "כאן דרום")

תשעה חברים חתמו עד כה על העצומה לכנס את ישיבת המועצה. על פי המסתמן, בוריס גיטרמן סגנו של לסרי צפוי לחתום אף הוא על ההצעה. שני חברים מהאופוזיציה צבי צילקר והלן גלבר סירבו ככל הנראה ממניעים פוליטיים לחתום על ההצעה.

לאחר אסיפת החתימות, ראש העיר יהיה מחויב לכנס את ישיבת המועצה תוך שבעה ימים. יחד עם זאת, לא צפוי רוב לשינוי חוק העזר העירוני כך שכינוס ישיבת המועצה שלא מן המניין היא לא יותר מבלון נפוח של אנשי האופוזיציה המנסים לאתגר את ראש העיר במאבק השבת.

פניית 'כיכר השבת' לעיריית אשדוד נענתה בחוסר תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר