הרעש המוזר שמטריד את חייהם של אלפי אזרחים קנדיים

זה כמה שנים שאזרחי קנדה מתלוננים על רעש בלתי מוסבר שמפריע לשגרת חייהם ואף גורם למחלות, מקור הרעש לא ברור אך ישנם כמה רעיונות - "כמו רוח רפאים" (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

תושבי העיר וינזדור שבקנדה סובלים כבר כמה שנים מרעש מוזר ובלתי מוסבר שמפר את שלוות חייהם ופוגע בבריאותם, התושבים המתוסכלים סיפרו כי הרעש מרעיד את חלונות הבית וזורע פחד בילדים, במבוגרים ובחיות המחמד שלהם.

תושבי העיר סיפרו כי העובדה שהרעש מתחיל ללא הודעה מוקדמת או יכולת לצפות את תחילתו או את סופו, היא זו שהופכת את הרעש שמזכיר רעש של להקת משאיות צורמת לעד כדי כך מזיק.

"מכירים סיפורים על אנשים שעזבו למקומות מבודדים כדי לברוח מרעשים?", שאלה תושבת העיר סברינה ויס בקבוצת פייסבוק פרטית בה חברים אנשים המחפשים את מקור הרעש. "רציתי לעשות זאת פעמים רבות בשנה החולפת כי המצב מחמיר. תארו לכם שתצטרכו לעזוב את כל מה שאתם מכירים ואוהבים רק כדי לא לשמוע זמזום הנמשך שעות".

מחקר שנערך באוניברסיטת וינזדור הגיע למסקנה כי מקור הקול, ככל הנראה, בפעולות פיצוץ מבוקרות בכבשנים במפעל הנמצא על האי זאג שבנהר דטרויט. פעילים מאשימים את חברת United States Steel, שמפעילה את התנור, בסירוב לשתף פעולה בנושא. דובר החברה לא הגיב לבקשות התגובה.

החוקר המוביל את המחקר שהגיע למסקנות אלה, פרופסור קולין נובאק, אמר לרשת החדשות הקנדית סי-בי-סי ב-2014 שהחוקרים צריכים זמן רב יותר, כמו גם שיתוף פעולה מצד הרשויות בארה"ב, כדי לזהות באופן ודאי את מקור הרעש. "זה כמו לרדוף אחר רוח רפאים", אמר.

מייק פרובוסט, תושב העיר שעוזר בניהול קבוצת הפייסבוק המוקדשת לפתרון התעלומה, כבר למעלה מ-6 שנים סיפר כי ישנם כבר למעלה מ-4,000 עמודים שעוסקים במשך הזמן, עוצמתו ומאפייניו של הצליל המטמטם, כמו גם על תנאי מזג האוויר באותה עת.

מייק סיפר עוד כי הוא התבקש להפריך תיאוריות של אנשים המאמינים כי הזמזום קשור לכריית מנהרה סודית, או לפעולות שונות הנעשות על ידי הממשלה ואפילו להימצאותם של חייזרים. מייק, שבעבר עסק במכירת פוליסות ביטוח וכיום יצא לגימלאות, אמר שעבודתו הנוכחית היא שילוב של אובססיה ותחביב. "הייתי חייב להמשיך", סיפר בריאיון טלפוני, "אני לא מתכוון לפרוש", והוסיף כי הוא מקבל דיווחים גם ממק'גרגור, המרוחקת 32 קילומטרים מעירו, ואף ממזרח קליבלנד - הנמצאת במרחק 144 קילומטר, כי גם שם נחשפים לרעשים מוזרים.

טרייסי רמזי חברת בית הנבחרים של קנדה, סיפרה בראיון לניו יורק טיימס כי היא מקבלת מאות טלפונים ללשכתה מתושבים המתלוננים על ההשלכות הרפואיות של הרעש. חלקם סובלים מכאבי ראש, בעיות שינה, חוסר סבלנות ודיכאון לצד תסמינים נוספים. "הם נואשים לפתרון", אמרה רמזי.

אך הוסיפה כי על אף התלונות הרבות, התערבות של גורמים ממשלתיים לפתרון הבעיה עתידה להיתקל בקשיים רבים מאחר והרגולציה הקיימת בקנדה אומרת שעל הרשויות לטפל ברעשים בעוצמות הגורמות לחירשות או לנזק בשמיעה, אך לא באלו הגורמים פגיעה ברמת החיים.

רבקה סמית', טכנאית קול ודוקטורנטית באוניברסיטת מישיגן באן הרבור שמתמחה בתופעת הרעשים של חיי העיר אמרה "חשבו על קול נביחת כלב", אמרה. "הוא לא חייב להיות עוצמתי מדי כדי להפריע או להסיח את הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר