"זו סנונית ראשונה"

קמפיין בבית שמש נגד אבוטבול ומונטג: "רוצים גינה"

תושבים חרדים בבית שמש החלו בימים האחרונים במאבק ציבורי נגד משה אבוטבול וכן נגד משה מונטג, מחזיק תיק התכנון והבנייה בעיר ומי שנחשב לאחד האנשים החזקים בעירייה. הסיבה: מחסור בגינות ציבוריות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מונטג, ארכיון (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

תושבים חרדים בבית שמש החלו בימים האחרונים במאבק ציבורי נגד משה מונטג, מחזיק תיק התכנון והבנייה בעיר ומי שנחשב לאחד האנשים החזקים בעירייה. בקמפיין שמובילים התושבים שמתגוררים ברמת בית שמש ג', הם מוחים על המהלך של מונטג שנועד לספח שטחים ירוקים שנועדו לגינות ילדים - ולהעבירם למוסדות שונים בעיר.

במסגרת הקמפיין, שלטי ענק נתלו על כמה מהבניינים ברמת בית שמש ג‘. על אחד השלטים נכתב: "אבוטבול, מונטג, גם אני רוצה לשחק בגינת משחקים", על השלט חתומים "ילדי רחוב נריה הנביא ורחוב אחיה השילוני", שניים מהרחובות המרכזיים ברמת בית שמש ג'.

את הקמפיין מובילים, כאמור, קבוצת תושבים, רובם אברכים שקנו בשנים האחרונות דירות ברמת בית שמש ג' ומטבע הדברים להם הרבה ילדים קטנים הזקוקים לגינות ציבוריות.

אלי, אחד ממובילי המאבק, מספר כי "מונטג שהוא נבחר ציבור שלנו, של החבר‘ה שהצביעו ’דגל‘, פשוט לא סופר את התושבים, הוא דואג רק לבעלי המוסדות ומחלק את השטחים הציבוריים מבלי להתייחס לתושבים, שלמרבה האבסורד הם ציבור הבוחרים שלו (...) השלט זו רק הסנונית הראשונה, בנוסף פנינו גם למבקר המדינה ולגורמים נוספים אשר בודקים את התנהלות העירייה, גם בסוגיות נוספות".

אחד השטחים עליו מלינים התושבים הינו שטח של 1,800 מ"ר ברחוב אחיה השילוני (מגרש 825) שהוגדר בתב"ע כשטח ירוק ויועד לגינה ציבורית (שצ"פ). כאשר החלו עבודות בשטח, המיועד לגינה הציבורית, פנו התושבים ל'חברת אולניק' המבצעת את העבודות במקום, הללו אישרו כי העבודות הם עבור מגרש לבית הספר הסמוך שבנוי על שטח ענק של יותר מ-9,500 מ"ר ולא עבור גינה ציבורית.

בתגובה פנו התושבים במספר מכתבים ליו"ר ועדת תכנון ובניה וזכו להתעלמות. בצר להם פנו התושבים בלעירייה באמצעות עו״ד שי שפירא אך גם פניות אלו לא נענו.

במקביל לתליית השלטים בימים האחרונים, החלה גם החתמה של תושבים נגד העירייה. בתגובה, אמר מונטג כי השטח אמנם יסופח לבית הספר, אבל גם התושבים יוכלו להמשיך ולהשתמש בו, "המגרש מיועד לשמש הן את התושבים הגרים בשכונה בשעות הפנאי והן את בית הספר הסמוך בשעות הלימודים“ כתב - אפשרות אותה דוחים התושבים מכל וכל ומגדירים כ"התחכמות קלאסית".

עוד כתב מונטג לתושבים כי "לצערי הרב משמועות סרק בונים תילי תילים של השערות ומנסים להפחיד את התושבים כאילו העירייה באה לקחת להם משהו שמגיע להם". עו״ד שפירא אשר מוביל את המאבק המשפטי מטעם התושבים מציין מנגד כי "מונטג מזלזל באינטלגנציה של התושבים, העובדות מוכיחות כי העירייה לקחה מהתושבים את המגיע להם. בתאריך 13.4.2011 מונטג בכבודו ובעצמו ישב בראש ועדת משנה לתכנון ובניה שאשרה את בקשת העירייה לצרף את השטח הירוק לשימוש בית הספר“.

רמת בית שמש ג' אוכלסה בשנת 2014 ומאז ועד היום מתקשה להשתקם מקשיי הקליטה. כיכרות מוזנחות, מדרכות מסוכנות וכבישים בעייתים - הם רק חלק מהבעיות עליהן מתלוננים תושבי השכונה. גם בתי הכנסת בשכונה עדיין משתכנים בקרוואנים.

אחד השלטים שנתלו על בניינים בעיר (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר