יש הסכם

הדרמה בפרשת 4000: פילבר ישמש כעד מדינה נגד נתניהו

כצפוי, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה הוחתם כעד מדינה בפרשת 4000 בה נחקר חשד לסיקור מפרגן לנתניהו בפורטל "וואלה!" - בתמורה לקידום אינטרסים כלכליים של חברת "בזק" (אקטואליה)

פילבר בבית המשפט בדיון על הארכת מעצרו (צילום: Photo by Flash90)

הדרמה בפרשת 4000: לאחר חצות הלילה, נסגר הסכם עד מדינה עם שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה וממקורביו ואנשי אמונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. פילבר, לפי ההסכם, יעיד על הפרשה במסגרתה נחקר חשד שאתר "וואלה!" העניק סיקור חיובי ומפרגן לבנימין נתניהו בתמורה לקידום אינטרסיים כלכליים של "בזק".

במהלך השעות האחרונות התכנסו במשרדי יחידת להב 433 קצינים בכירים במשטרה, בהם ראש אגף החקירות ניצב גדי סיסו ומפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית אלי אסייג, יחד עם סנגוריו של פילבר ופילבר עצמו, וסיכמו על פרטי ההסכם.

פילבר השמיע בפני צוות החקירה ראשי פרקים מהחומרים עליהם יתבקש להעיד במסגרת חקירת הפרשה והמעורבים בה, ודרש שלא יוטל עליו עונש מאסר בפועל. על פי הדיווחים, בקשתו של פילבר ככל הנראה התקבלה.

בתוך כך, ב"ישראל היום" דווח הלילה כי במערכת הפוליטית גוברת ההערכה שנתניהו עשוי לשקול להקדים את הבחירות. בעיתון המזוהה עם נתניהו דווח כי "להערכת רבים בכנסת, נתניהו לא יפרוש מתפקידו כתוצאה מהחקירות הפליליות, אלא יבקש להקדים את הבחירות על מנת לקבל מנדט מחודש מהעם". בידיעה צויין כי "העובדה כי הליכוד נוסק בסקרים עשויה לסייע לרה"מ לקבל החלטה זו".

אולפני וואלה. ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)

מהי פרשת 4000? במסגרת הפרשה נחקר חשד ליחסי שוחד בין אנשי נתניהו לבכירי "בזק" ואתר "וואלה!". על פי החשד, ניתן לנתניהו סיקור מפרגן באתר החדשות, לכאורה בתמורה לקידום אינטרסים של החברות.

במקור, החקירה החלה ברשות לניירות ערך, שם המליצו על העמדה לדין של בכירי החברה בהם הבעלים שאול אלוביץ' והמנכ"לית סטלה הנדלר. ברשות סברו כי עלה חשד למרמה וכי פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, פעל לטובת חברת בזק ולכאורה הדליף לה מסמכים מסווגים. בשנה שעברה תמה גם מבקר המדינה על מעורבותו של פילבר לטובת חברת בזק.

על פי הפרסומים, בידי המשטרה הקלטות ותיעוד של הודעות ומיילים בין חלק מהמעורבים בפרשה. חלק מהדיווחים הצביעו אף על עדות משמעותית שהתקבלה בנוגע לתיק החקירה. בתחילת השבוע, כזכור, עצרה המשטרה את אלוביץ', ניר חפץ - איש אמונו של נתניהו, ואת פילבר, כמו גם חשודים נוספים בפרשה. כעת, בפרט לאחר חתימת הסכם עד המדינה עם פילבר, צפוי נתניהו עצמו להיחקר גם כן.

נתניהו: "שערוריה, טירוף מערכות"

ח"כ אורן חזן הגיב הלילה בחשבון הטוויטר שלו לחתימת ההסכם עם פילבר וכתב: "בלילה ההוא נדדה שנת המלך".

נתניהו פרסם מוקדם יותר הערב הודעה מצולמת לציבור, בה התייחס להתפתחויות האחרונות בפרשיותיו: "מה שקורה ביומיים האחרונים זה פשוט טירוף מערכות. שערורייה. מביאים שתי טענות הזויות, שקריות, במסגרת מסע הרדיפה נגדי ונגד משפחתי שמתנהל כבר שנים".

נתניהו מגיב להתפתחויות, מוקדם יותר

"לגבי בזק" אמר נתניהו, "כל ההחלטות בבזק מתקבלות על ידי ועדות מקצועיות, על ידי גורמי המקצוע, בפיקוח משפטי צמוד. אין פה מערב פרוע. אין פה החלטות פרטיות. כל ההחלטות שקופות ומבוקרות. ולכן הטענה שפעלתי לטובת בזק על חשבון שיקולים ענייניים היא פשוט מופרכת מיסודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר