הטבח בסוריה נמשך: 250 הרוגים - ביומיים

בשאר אסד עורך הפצצות עזות בעיר ע'וטא בפאתי דמשק, ממעוזי המורדים האחרונים. בקרבות נהרגו ביומיים האחרונים כ-250 בני אדם ונפצעו למעלה מ-600 (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אסד עם חייליו, ארכיון (צילום: המשטר הסורי)

אסד ממשיך בכל הכוח במאבקו נגד המורדים בעיר ע'וטה ומספר ההרוגים מטפס מידי שעה. פעילי אופוזיציה סורים דיווחו אמש (שלישי) כי מספר ההרוגים בהפצצות שמבצע משטר אסד במזרח ע'וטה, שליד דמשק, עלה ל-250 בני אדם. מספר ההרוגים הזה נרשם ב-48 שעות – מאז יום ראשון בלילה.

את העדכון העביר ארגון Syrian Observatory for Human Rights, שמושבו בלונדון ושמדווח בעזרת רשת נרחבת של מודיעים על המתחולל בתוך סוריה. דיווחי הארגון, שנמסרים מאז תחילת מלחמת האזרחים שם ב-2011, נחשבים אמינים יחסית לדיווחים אחרים שכל קשר בינם ובין המציאות מתבסס על משאלת לב ודמיון מזרחי פורה.

תיעוד מע'וטא המופצצת

הארגון הדגיש כי מדובר במספר ההרוגים הגדול ביותר במתקפה אחת בע'וטה מאז המתקפה הכימית שביצע שם צבא אסד בשנת 2013. אז נהרגו שם מאות בני אדם. לפי הארגון, בהתקפות אתמול בע'וטה נהרגו 106 בני אדם.

שלשום דיווח הארגון כי בהפצצות בע'וטה נהרגו עשרות ילדים ותינוקות וכי רוב ההרוגים הם אזרחים ולא פעילים צבאיים. בדיווח ההוא מסר הארגון שעוד 610 נפצעו מספר שככל הנראה גדל ביממה האחרונה לאור המשך ההפצצות.

האלימות במזרח ע'וטה היא חלק מהסלמה משמעותית שחלה בחודשים האחרונים בלחימה בכמה חזיתות בסוריה. אזור זה הוא אחד האזורים שהצדדים הלוחמים במלחמת האזרחים סיכמו להשעות בהם את הלחימה, אבל ההסכם שהושג לא כולל את שלוחת אל-קאעידה לשעבר, השומרת על נוכחותה במקום מה שמאפשר לאסד מבחינתו לפעול במלוא הכוח גם על חשבון מותם של אזרחים תמימים רבים.

ארגוני מורדים נוספים בע'וטה, בהם כמה ארגונים ג'יהאדיסטיים, טוענים שממשלת סוריה ורוסיה מנצלות את הנוכחות הג'יהאדיסטית באזור כתירוץ להמשיך בהפגזות שלהן. רוב בתי העסק והשווקים באזור סגורים בשל התקיפות האינטנסיביות, והתושבים חוששים שכוחות המשטר הסורי ייכנסו קרקעית לאזור ויבצעו בהם מעשי טבח המוני, כפי שקרה בעיר חאלב.

יצוין, כי לאור העזרה הרוסית והאיראנית, ולאחר כשבע שנות לחימה משטרו של אסד כבר מזמן אינו בסכנה וארגוני המורדים אינם מהווים כעת סכנה ממשית על משטרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר