נגד הראשון לציון

בהסכמת החרדים: משחקי כדורגל - בשבת קודש

ועדת שרים לענייני היתרי עבודה בשבת החליטה להעביר את הסמכות להתיר משחקי כדורגל בשבת לידי שר העבודה חיים כץ שצפוי לחתום על היתר כללי - בהסכמת החרדים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל / Flash90)

אחרי חודשים של משא ומתן, ולאחר שכבר ויתרו על נושא חילולי השבת בכדורגל, החרדים אישרו אתמול (שלישי) את החלטת ועדת שרים לענייני היתרי עבודה בשבת להעביר את הסמכות להתיר משחקים בשבת לשר העבודה חיים כץ.

טיוטת ההיתר תופץ להערות הציבור למשך 21 יום ולאחר מכן יחתום השר חיים כץ על היתר כללי לכדורגל, כולל כל המשמע מכך עד לנהגי העובדים.

השר כץ אמר לאחר ההחלטה כי "הסטטוס קוו נשמר נמשיך לחזק את הספורט בישראל".

שרת הספורט מירי רגב הגיבה גם היא: "מדובר בהחלטה היסטורית לספורט הישראלי ולציבור שומרי המסורת בישראל. לאורך כל התהליך הדגשתי כי צריך לשמור על הסטטוס קוו כך שלא יגדל מספר המשחקים בליגת העל בשבת וכך שכל המשחקים בליגה הלאומית יסתיימו לפני שבת".

הרב הראשי: כדורגל בשבת יותר חמור מעבודות הרכבת

כזכור, לפני כארבעה חודשים יצא הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף בקריאה לחברי הכנסת שלא לאשר את חילולי השבת במשחקי הכדורגל. במהלך שיעורו השבועי פנה הגר"י יוסף והתייחס לכוונתו של נתניהו להעניק אישור למשחקי הכדורגל בשבת: "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות".

הראשל"צ הוסיף ואמר: "אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר