חוקרים גרמנים מזהירים מ... "שער הגיהנום"

בעבר טורקיה נתפסה בעיני הישראלי המצוי כגן עדן עלי אדמות, כמובן בכל הנוגע לחופשות מהנות וזולות. אך כיום מסתבר כי דווקא שם נמצא מה שנקרא "השער לגיהנום" (מעניין)

השער המסוכן (צילום: מתוך פייסבוק)

"שער הגיהנום" בטורקיה, המכונה גם "שער האדס" שמשמעותו "אל השאול", היה בעבר הרחוק אימתם של היוונים והרומאים שהאמינו בכל ליבם כי השער המסתורי הזה מוביל הישר אל עומק הגיהנום, ושכל אדם שיעז לעבור בו ימצא את מותו אבל כעת מתברר כי באמת לא מומלץ להסתובב במקום הזה, ולא סתם לא מומלץ, אלא המדענים הם אלו שממליצים להתרחק משם בטענה כי הם גילו שחלק מהאגדה הרומאית והיוונית היא אמת, לפחות בכל הקשור לסכנה שהמקום טומן בחובו.

המחקר שנערך באוניברסיטת דואיסבורג-אסבג, שבגרמניה, העלה כי השער והרדיוס סביבו, שנמצאים בחורבות העיר הייראפוליס הטורקית, מלאים בגזים טבעיים אך רעילים.

המחקר אף מצא כי המקום עם ריכוז הגזים הגבוה ביותר באיזור המסוכן הוא המערה השוכנת מתחת ל"שער האדס". על פי מבצעי המחקר, הסיבה להתרחשות המסוכנת הזו היא בגלל שהמערה המסתורית נמצאת על קו השבר של הרי באבדג, מה שמאפשר לגזים להיפלט מקרום כדור הארץ ולמלא אותה.

אך הנתון שהפתיע את החוקרים יותר מכל הוא, שגם כיום נפלטות בחורבות העתיקות כמויות גבוהות יחסית של גזים, בייחוד פחמן דו חמצני. החוקרים כתבו כי "במערה מתחת 'שער הגיהנום' נמצא פחמן דו חמצני בריכוז קטלני של מעל 91% ובאופן מדהים ולא מוסבר, הגזים הללו עדיין נפלטים בימינו בריכוזים שמסוגלים להרוג חרקים, ציפורים ויונקים".

מתוך פייסבוק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר