בעזרת "מידע מודיעיני בלעדי"

יחידה 8200 של צה"ל סיכלה פיגוע אווירי של ארגון דאע"ש

מחבלי 'המדינה האסלאמית' כבר היו במוכנות מתקדמת מאוד, לקראת הוצאתו לפועל של פיגוע היסטורי בקטלניותו, בשמי אוסטרליה. ואז הגיע המידע מיחידה 8200 באמ"ן - והפיגוע סוכל (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

צה"ל חושף היום (רביעי) חלק מפעילות אגף המודיעין, בעזרתה סוכלו בשנים האחרונות עשרות פיגועי טרור של ארגון הטרור 'המדינה האסלאמית' נגד יעדים רבים ברחבי העולם.

בין היתר, כך מתברר, סיכלו חיילי יחידת 8200 של אמ"ן פיצוץ מטוס של חברת התעופה איתיחאד, במהלך טיסה מסידני לאבו דאבי שבאיחוד האמירויות, אירוע שתפס בזמנו את הכותרות אך לא היה ידוע למי נזקפת ההצלחה.

"יחידה 8200 סיפקה מידע מודיעיני בלעדי שהביא לסיכול פיגוע אווירי של המדינה האסלאמית (דאעש) במהלך 2017, באוסטרליה", נאמר בהודעת צה"ל. "שיתוף פעולה עם קהיליית המודיעין הישראלית אפשר את העברת המידע לרשויות הביטחון המקומיות וגרם למעצר הגורמים, לאחר שאלו היו במוכנות מתקדמת מאוד ולקראת הוצאת הפיגוע אל הפועל. סיכול הפיגוע הביא להצלה של עשרות רבות של חפים מפשע והמחיש את היותה של יחידה 8200 שחקן במאבק המודיעיני נגד המדינה האסלאמית".

לוחמי 8200 בפעילות בשטח (צילום ארכיון: אביהו שפירא, ynet)

בכתבי האישום שהוגשו נגד שני הגברים האוסטרלים שניסו לפוצץ את המטוס עלה, כי מפקד בכיר של דאע"ש בסוריה שלח אליהם חלקים, כולל מטעני נפץ, באמצעות מטען אווירי מטורקיה, במטרה לבנות מתקן נפץ מאולתר.

השניים הרכיבו את המטען על סמך הוראות שקיבלו ממנו, והוא אף היה אמור לשלוח להם רכיבים נוספים לצורך זה מטורקיה. המטען נמצא במזוודתו של אחיו של אחד הנאשמים לפני שעלה לטיסת איתיחאד שיצאה מסידני. האח לא היה מודע לתוכנית, וגורמי הביטחון בשדה התעופה איתרו את המטען. המשטרה תיארה את המטען כבעל דרגת נפץ גבוהה אך הניסיון להרכיבו לא עלה יפה.

לאחר מכן פנו השניים לתכנן מכשיר הרעלה כימית, שמבוסס על מימן גופרתי. על פי האישום, הם דיברו ביניהם על שטחים צפופים וסגורים כדוגמת אלו שמשמשים תחבורה ציבורית. כל זה כאמור סוכל בעזרת המידע שהגיע מיחידה 8200, יחידת המודיעין המתוחכמת של אמ"ן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר