ראש בראש

עימות נדיר: קצין ישראלי מול קצין סורי • צפו

אולפן 'אל ג'זירה' הפופולרי לא הכיר מחזה שכזה: רס"ן אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, התגושש מול קצין לשעבר בצבא אסד בחילופי דברים עוקצניים. ידו של מי היתה על העליונה? • צפו (מעניין)

העימות הלוהט (צילום: מתוך פייסבוק / אל ג'זירה)

רס"ן אביחי אדרעי, ראש תחום תקשורת ערבית בדובר צה"ל הנוהג להתארח פעמים רבות באולפני כלי התקשורת של מדינות ערביות, נתן אמש (שלישי) הופעה מרתקת ברשת 'אל ג'זירה'.

הראיון תפס לאחר מכן תאוצה ברשתות החברתיות, בשל העובדה כי הוא נערך כעימות נדיר למדי, "ראש בראש" עם סלאח קיראטה, קצין לשעבר בצבא סוריה התומך במשטר אסד.

את התוכנית הפופולרית, הנקראת "הצד שמנגד", שעסקה בתקרית הפלת מטוס ה-F-16 בעקבות ירי הנ"מ האיראני מעל הגליל לפני כשבועיים, פתח המגיש פייסל אל-קאסם בשאלה: "מה התועלת בהפלת מטוס ישראלי אחד כאשר כמה רגעים לאחר מכן חצי ממערך הנ"מ שלך מושמד?".

לאחר שהקצין הגיב כי "הפלת המטוס הישראלי היא לא אירוע חולף והוא שינה את כללי העימות", השיב אביחי אדרעי: "קיראטה גר בספרד ולכן אינו יכול לשמוע את קולה של העליונות האווירית הישראלית לפני ואחרי האירוע הזה. אם ישאל את חבריו וקרוביו שבדמשק, אם הם שומעים מדי שבוע את העליונות האווירית הישראלית, הם יענו לו בחיוב. הערבים והסורים נשענים על דיבורים, ואנחנו על מעשים".

בשלב זה הזכיר הקצין הישראלי את תוצאות המשאל שערך בפייסבוק, האם קהל עוקביו מאמין יותר לישראלים או לסורים, ואת תשובת רובם כי הם מאמינים לישראלים."נמשיך בגיחות ובפעילות שלנו מול האיומים", המשיך רס"ן אדרעי. "היה מי שהזמין את האיראנים לכבוש את בסיס T-4 הסורי, לא כדי שישתמשו בו נגד דאע"ש או נגד האופוזיציה הסורית כפי שהם טוענים בשקר, אלא כדי להתעמת עם ישראל באופן גלוי. כל מי שמשחק באש, אצבעותיו נשרפות".

הקצין הסורי התריס בין היתר, בפני אדרעי: "אני אחראי על מה שאני אומר. אתה הולך על מתח עדתי וחצוף כמו הישות שלך. אתה יליד 1982, אתה ערבי-עיראקי, אל תשכח את הלאום שלך. אני מאתגר את הטייסות הישראליות שייכנסו שוב לשמי סוריה".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר