עיתונאים ב"ניוזוויק" ערכו תחקיר על החברה שמחזיקה אותם - ופוטרו

המגזין האמריקני הפופולרי 'ניוזוויק' פיטר שורה של כתבים ועורכים, בהם גם העורך הראשי, זאת בשל תחקיר שערכו על החברה שמחזיקה במגזין. אבל זה לא עזר והתחקיר פורסם (עיתונות)

(צילום: שאטרסטוק)

המגזין האמריקני הפופולרי 'ניוזוויק' פיטר שורה של כתבים ועורכים - בהם העורך הראשי בוב רו, העורך קנט לי והכתבת הפוליטית הבכירה סלסטי כץ - בעקבות תחקיר מקיף על הבעיות הפיננסיות והמשפטיות של החברה המחזיקה בבעלות על המגזין - "ניוזוויק מדיה גרופ".

העיתונות בעולם אוהבת להתגאות במלחמותיה בשחיתות, אך מסתבר שהעיתונאים במגזין 'ניוזוויק' לקחו זאת צעד אחד קדימה. בכתבת תחקיר מקיפה, נחשפו לכאורה הקשרים בין אוניברסיטת אולביט לבין החברה המחזיקה בבעלות על העיתון - 'ניוזוויק מדיה גרופ'.

מהתחקיר עלה כי האוניברסיטה, שרצתה להקים בנין נוסף לקמפוס שלה, הציעה פרסום חינם במגזין 'ניוזוויק' לרשות המחוזית בתמורה להיתרי בניה ולהקלות בירוקרטיות. התחקיר עסק גם בבעיות המשפטיות של החברה המחזיקה בבעלות על המגזין ואף עסק בפשיטה שביצע משרד התובע המחוזי של מנהטן.

בעלי החברה פיטרו כאמור את העורך הראשי, את עורך המשנה, ואת הכתבת הפוליטית. שני כתבים נוספים שהיו מעורבים בתחקיר עדיין לא פוטרו, אולם נשללה מהם הגישה למערכת המגזין.

למרות הפיטורין, מאבקם של חברי מערכת החדשות בעיתון לפרסום התחקיר הצליח והתחקיר פורסם, אבל זה לא הכל: בפתח הכתבה גוללו העורכים את מה שקרה מאחורי הקלעים ואת גל הפיטורים שנועד למנוע את פרסום הכתבה.

"תוך כדי עבודתינו על תחקיר זה, פוטרו העורך הראשי, עורך החדשות, והכתבת הפוליטית" נכתב. בהמשך ההודעה מתואר מסע הלחצים שהופעל עליהם לא לפרסם את הכתבה מצד גורמים בכירים בחברה המחזיקה במגזין. "אנו מתנגדים למאמציהם להשפיע על התחקיר ולאחר שנודע לעורכים והכתבים על המעורבות הלא אתית בתכנים, הם הרגישו כי עליהם להתפטר".

"באותה נקודת זמן, בכיר בחברת ניוזוויק מדיה גרופ הבטיח לעובדים כי הבעלים של החברה ידאגו שעצמאותם העיתונאית תישאר" נטען. לסיום, הוסיפו העורכים כי: "תחקיר זה נערך ביום שלישי, ללא התערבות של בכירים בחברה המחזיקה במגזין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר