מפגש בבית הלבן

טראמפ לשורדי הטבח: "שהמורים יחזיקו נשק"

הנשיא טראמפ פגש חלק מתלמידי בית הספר בפלורידה בו נערך הטבח בשבוע שעבר בו נהרגו 17 תלמידים ומורים. טראמפ הציע שהמורים יחזיקו באופן קבוע בנשק (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ערך אמש (רביעי) בבית הלבן, מפגש קשה במיוחד עם התלמידים הצעירים ששרדו את הטבח בשבוע שעבר בתיכון "מרג'ורי סטונמן" בפלורידה, בו נרצחו 17 תלמידים ומורים. במהלך המפגש שמע טראמפ את עדויותיהם הקשות ואת דרישתם להגדיל את הפיקוח על מכירת כלי נשק במדינה כדי למנוע את הטבח הבא.

סמואל זייף, אחד מתלמידי התיכון ששרד את הטבח, סיפר בדמעות כיצד התכתב עם בני משפחתו במהלך האירוע וגילה שאחיו נמצא בקומה שמעליו, היכן שאירע הירי. הוא סיפר גם כי חברו הטוב נהרג בתקרית. זייף סיפר כי יום הולדתו ה-18 חל למחרת הטבח: "אני לא מבין מדוע אני עדיין יכול ללכת לחנות ולקנות נשק שמיועד למלחמה. איך כל כך קל לקנות סוג כזה של נשק?" שאל את הנשיא.

אנדרו פולאק, שבתו מאדו בת ה-18 נרצחה בטבח, פנה לטראמפ: "כל אירועי הירי האלה בבתי ספר, זה לא הגיוני. תתקן את זה. אנחנו צריכים שזה יתוקן. ואני כועס. כי הבת שלי לא פה. היא בבית הקברות בפורט לודרדייל, רק שם אני הולך להיפגש איתה".

טראמפ השתדל להישאר קשוב לתלמידים ולהורים במהלך המפגש, והביע אמפתיה רבה לתלמידים ואמר "עברתם משהו שהרבה מעבר למה שהייתם צריכים לעבור ומעבר ליכולת האנושית".

במהלך השיחה אמר טראמפ כי יפעל להחמיר את בדיקות הרקע לרוכשי נשק וישקול להעלות את הגיל המינימלי לרכישת סוגי נשק מסוימים. הנשיא ציין בפני התלמידים כי הוא שוקל לאפשר למורים להחזיק בכלי נשק בעתיד כדי למנוע אירועים דומים.

"אם היה לכם מורה שהיה מיומן בנשק, ייתכן מאד שהמתקפה הייתה נגמרת מהר מאד", אמר. "המורים יוכלו לעבור הכשרה מיוחדת ובתי הספר יפסיקו להיות אזורים ללא כלי נשק. אזורים כאלו מזמינים מטורפים בגלל שהכדורים לא עפים אליהם בחזרה", הוסיף טראמפ.

חלק ממשתתפי המפגש הביעו תמיכה בהצעה של הנשיא, בעוד שאחרים התנגדו לה. "למורים יש מספיק אחריות מכדי שיוכלו לקבל את האחריות האדירה לאחזקת נשק שמסוגל לקחת חיי אדם", הגיב לנשיא מארק בארדן, שבנו נרצח באירוע הירי בסנדי הוק בשנת 2012.

בסוף המפגש, שנמשך כשעה, טראמפ הודה למשתתפים ואמר: "תודה רבה לכם על ששפכתם בפנינו את ליבכם. העולם צופה בנו ואנחנו צריכים למצוא פתרון לבעיה".

רבים מתלמידי התיכון בחרו שלא להשתתף במפגש בבית הלבן ובמקום זאת להפגין מול הקונגרס של מדינת פלורידה, בדרישה להחמיר את החקיקה בכל הנוגע לכלי נשק. אימו של אחד ממארגני מחאת התלמידים, דייוויד הוג, סיפרה כי הוא הוזמן למפגש בבית הלבן, אך סירב להגיע אליו: "הנקודה שלו היא שטראמפ צריך להגיע לפארקלנד, אנחנו לא נבוא לשם".

גם בוושינגטון נערכה הפגנה של מאות תלמידים ממדינת מרילנד שסמוכה לעיר, שצעדו מבניין הקונגרס עד לבית הלבן. בחודש הבא מתכננים תלמידי התיכון לערוך מצעד מחאה נרחב בבירה כנגד הקלות בה ניתן להשיג כלי נשק. ההפגנה זוכה לתמיכה בקרב מפורסמים שונים אם כי ברור למדי כי לנוכח ההשפעה האדירה של הלובי של יצרני הנשק לא צפוי שינוי מיידי וממשי במצב בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר