"מחטף" לפני חלופת התפקידים

קרב בין הרבנים הראשיים בעקבות מינוי מנכ"ל לבתי הדין

בלשכת הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הופתעו ממינוי הרב דוד מלכה למנכ"ל בתי הדין הרבניים ובפנייה חריפה וחריגה ליועץ המשפטי לממשלה הם טוענים לביצוע "מחטף" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב לאו והרב מלכה והרב יצחק יוסף (צילום: דוד כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

קרב רב: יממה לאחר החלטת השר לשירותי דת דוד אזולאי למנות את הדיין רבי דוד מלכה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, בלשכתו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הופתעו ולא ידעו על ההחלטה, שם רואים זאת כ"מחטף", חודשים ספורים לפני חילופי התפקידים בין הרבנים הראשיים.

בחודש אב הקרוב צפויים הרבנים הראשיים להתחלף בתפקידם, כך שהראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ישמש כנשיא מועצת הרבנות הראשית, ובין היתר האחראי על מערך הכשרות בישראל, והגאון רבי דוד לאו ייכנס לתפקיד נשיא בתי הדין הרבניים.

בלשכת הגר"ד לאו חשים שמינוי הרב מלכה הגיע מצד לשכת הגר"י יוסף, זאת בניסיון לשמור על שליטה במערך בתי הדין גם לאחר כניסת הרב האשכנזי לתפקיד.

עד כמה המאבק במסדרונות הרבנות הראשית הגיע לשיאים שלא הכרנו מאז כניסת הרבנים הנוכחים לתפקיד, יעיד מכתב שנשלח מטעם הגר"ד לאו ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, בו הרב לאו תוקף את המינוי ומאשים כי מדובר ב"מחטף".

מכתבו של הגר"ד לאו (מתוך הטוויטר של אהרן רבינוביץ)

במכתבו כותב הגר"ד לאו: "אזכיר כי חוק הדיינים קובע כי שר, בהסכמת נשיא בית הדין הרבני הגדול, יקבע, בתקנות או בהוראות מינהל, לפי הענין, את סדרי המינהל של בתי הדין הרבניים וימנה על ביצועם את אחד הדיינים או אדם הכשיר להיבחר רב עיר".

לדבריו: "כידוע, כשלושה חודשים לאחר מכן, אני עתיד אי"ה להתחלף עם עמיתי הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א בתפקידי הנשיאות, כשעמיתי יתמנה לנשיא מועצת הרבנות הראשית ואני לנשיא בית הדין הרבני הגדול".

"עפ"י החוק הנ"ל וכללי המנהל התקין", כותב הרב הראשי, "מינוי המנהל לבתי הדין חייב להיות בהסכמת נשיא בית הדין שעתיד לעבוד איתו, ולא יתכן לבצע מחטף שלושה חודשים טרם חילופי הגברא".

"לפיכך", מבקש הרב לאו, "אבקש שתודיע כי לא יבוצע כל מינוי שלא בהסכמתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר