כינוס המועצת

אגודת ישראל דורשת מנתניהו: "חוק הגיוס - לפני התקציב"

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הורתה לחברי הכנסת של המפלגה לדרוש מנתניהו לאשר את חוק הגיוס החדש - עוד קודם העברת תקציב המדינה. גורם הבהיר: "לא רוצים שביבי ייפול" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מצאנז בכניסה לישיבת המועצת (צילום: חיים גולדברג)

במהלך כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הערב (חמישי) הורו האדמו"רים לחברי הכנסת של התנועה לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את חוק הגיוס המתוקן (חוק יסוד ערך לימוד התורה) עוד לפני אישור התקציב.

לדברי האדמו"רים, זהו מנוף הלחץ שיכול לגרום לראש הממשלה ולסיעוך החברות בקואליציה לאשר את חוק הגיוס החדש.
לדברי גורמים באגודת ישראל, "התקווה שנתניהו יבין זאת ויפעל לפי דרישה זו. אנחנו לא רוצים חלילה שביבי יפול ולכן הכל נעשה מתוך רגישות והבנה".

"נתניהו מבין שאנחנו לא יכולים מצד אחד להמשיך ללא פתרון לבעיית חוק הגיוס ומאידך שאין לנו שום רצון להפיל אותו מה שיפגע בנו ובו ולכן צריך למצוא את הנוסחה".

הנושא השני שנידון בכינוס היה חוק גיוס בנות, כשגדולי ישראל ביקשו להחזיר את נושא הפטור לבנות מטעמי דת משירות בצה"ל לקדמותו כפי שחוקק בשנת תשל"ח. נושא נוסף שנידון בכינוס היה פתרון אפשרי למצוקת הדיור.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס סיפר כי "גדולי הדור הורו להעביר את החוק שאני מקדם, מענק לדירת יד שניה, מה שעשוי להיות פתרון מסויים ולהקל על הזוגות הצעירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר