ליצמן בפנייה ישירה

פלסטינים עובדים סיעודיים? "זה דיני נפשות"

ליצמן: לפעול למניעת גירוש מסתננים העובדים בבתי אבות סיעודיים. "עובדים פלסטינים אינם הפתרון לטיפול בקשישים סיעודיים", התבטא האחראי על מערכת הבריאות (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

המאבק של בתי האבות הסיעודיים, בגיבוי איגוד בתי האבות, צובר תאוצה: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הודיע על החלטתו להירתם למאבק של בתי האבות הסיעודיים, למען כוח אדם איכותי.

המאבק אותו מוביל איגוד בתי האבות, נועד להבטיח שאוכלוסיית הקשישים בישראל תהנה מטיפול איכותי ומתאים לצרכיה. במסגרת מאמציו להבטיח את הטיפול ההולם לקשישים הסיעודיים, פנה ליצמן במכתב לשרי הפנים והאוצר, בדרישה למנוע את גירושם מישראל של המסתננים שעובדים בבתי אבות, ולאשר במהלך מהיר לבתי האבות להעסיק עובדים זרים בתחום הסיעוד.

במכתב ששיגר לוועידת איגוד בתי האבות, וזכה לתשואות רמות מכל הנציגים, הודיע כאמור ליצמן על התנגדותו לפתרון שמציע משרד האוצר, לפיו יועסקו פלסטינים בבתי אבות. במכתבו הודיע ליצמן, כי כחלק מההשקעה הכוללת של משרד הבריאות בתחום הסיעוד, הוא מתחייב להכשיר אחיות מעשיות עם סמכויות מתאימות.

וכך כתב ליצמן לשרי הפנים והאוצר: "לצד תמיכתי במבצע יציאה מרצון של עובדים שאינם חוקיים, זה יצריך התארגנות מחודשת ומהירה בגיוס מבקשי מקלט עם אשרות שהיה לתחום הסיעוד".

"תחום הסיעוד הוא עיסוק בדיני נפשות, וקיים משנה חשיבות בהבאת עובדים אמינים וכאלו המקובלים על המשפחות" הדגיש סגן שר הבריאות, בנמקו את התנגדותו לפתרון של עובדים פלסטינים. "בהחלטת הממשלה בנושא הגדלת היקפי התעסוקה של עובדים פלסטינים בישראל מאזור יהודה ושומרון, נקבעה הרחבת המכסה של עובדים אלו לענף הסיעוד".

ליצמן מביע את דעתו הנחרצת, כי "מוסדות סיעודיים לא יכולים להסתמך על עובדים פלסטינים מהשטחים ולכן אני מתנגד לקליטתם".

רוני עוזרי, יו"ר איגוד בתי האבות ודיור מוגן (א.ב.א), אמר בוועידה: "אנחנו רואים בסגן שר הבריאות ליצמן, כאיש שהצעיד את מערכת הבריאות קדימה, ומתייצב לצדנו במאבק הנחוש לשיפור תחום הסיעוד בישראל. ליצמן, הוכיח שהוא לא נרתע ופועל ללא לאות מול משרד האוצר, לשינוי המדיניות ולמציאת פתרון הולם לעובדי בתי האבות".

"אני רוצה להודות למנהלי בתי האבות במגזר החרדי", הוסיף עוזרי, "שעומדים לצדנו כתף אל כתף במאבק שהמטרה הראשונה שלו היא שמירה על כבודם של הקשישים בישראל, שיזכו לטיפול הולם המגיע לאוכלוסייה זו".

מכתבו של ליצמן (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר