מסעדת השף המבוקשת תחל לשמור שבת

מסעדת זכאים נחשבת למסעדה טבעונית מבוקשת במיוחד בת"א, אך בעליה החליטו למרות הביקוש לסגור בשבתות. "אני לא סוגרת, אני פותחת, השבת פותחת את השפע" (ציצית)

(צילום: עידו ארז, ynet)

פחות משנה אחרי שנכנסו למסעדת זכאים, החליטו בעלי המקום - קרן אור ואורן חזן (לא חבר הכנסת) - לעשות צעד נוסף ולסגור את מסעדת השף הטבעונית שלהם בשבת.

"ואהבת", היא אחת המילים השגורות אצל אור וחזן. בתחילת השבוע הקרוב הם יוסיפו לטייטל של מסעדת השף הטבעונית הראשונה גם את המושג "כשרה", עם כל המשתמע מכך. על אף שסופי שבוע הם בדרך כלל הימים והשעות הכי מבוקשים במסעדה, אור וחזן מאמינים שהם מרוויחים יותר מאשר מפסידים.

בעלת המסעדה, קרן אור הסבירה את המהלך: "הסיבה לסגירה בשבת היא אמונה אמיתית ושלמה.זה לא קרה פתאום, ועוד לפני שקניתי את המקום היה ברור לי ששישי ושבת הם מחוץ לתחום, אבל כשנכנסו למסעדה והבעלות התחלפה, ניסינו כמה שפחות לזעזע, אבל בלב ידענו שזו רק שאלה של זמן".

"כל החיים עשיתי ההפך ממה שציפו ממני ואף פעם לא הרגשתי אמיצה. עד עכשיו נשארנו פתוחים וחיללנו שבת בגלל פחד, אבל באמונה אמיתית אין פחד, ויותר טבעי ללכת עם הלב מאשר עם פחד חומרי. כל שבת היינו בדיסוננס, ועכשיו הגיע הזמן להקשיב ללב", אמר אור.

"על שעון הזמן הענק של העולם כתובה רק מילה אחת - 'עכשיו', אומרת אור. "ביהדות בשבת אמורים לנוח - לא לבשל ולא להגיש. אני לא רוצה להעסיק גוים בשבת ולא להפיל אף אחד שיצטרך לחלל אותה. אני מחוברת לדת וליהדות ומרשה לעצמי להגיד שהתפיסה שלי היא קודם כל 'ואהבת לרעך כמוך' שזה בפשט - לאהוב את מי שלידך, אבל בעומק - לאהוב את עצמי ומבחינתי האהבה הזו קשורה לטבעונות, לבריאה וליהדות".

לשאלת כתב ynet מה יעשו הטבעונים שרעבים בשבת? השיבה אור: "הטבעונות הפכה להיות מנוכסת לחילונים, שמאלנים, תל אביבים והיפסטרים, אבל האמת שיש קשר גדול בין יהדות לטבעונות, כי מי שמחובר למהות ולרוחניות שלו הרבה פעמים יבחר בטבעונות. כשאתה מפסיק לחשוב על עצמך ומתחבר לרצון של כל הבריאה הקו הישיר משם זה טבעונות".

"ברור שיש הרבה טבעונים שהם לא יהודים או לא דתיים, וכולם מוזמנים לאכול אצלנו, גם מי שלא יהודי או לא טבעוני. רוחניות, חיבור וחמלה יש בכל הדתות, ואנשים מחוברים יגיעו לטבעונות בסופו של דבר, כי טבעונות פורצת ימין ושמאל. הדבר היחיד שמבדיל את היהדות הוא הקדושה ואני שמחה שעכשיו אתן אופציה גם לדתיים לאכול טוב במקום כשר", אמרה אור.

לסיום ענתה לשאלה, אז מה לאחל לכם לכבוד הסגירה? "אני לא סוגרת, אני פותחת, השבת פותחת את השפע", ריגשה בעלת המסעדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר