אבל בעולם התורה

הלך לעולמו ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל

אבל ביהדות החרדית: מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, לקה בלבו בליל שבת, בישיבתו בשכונת שערי חסד ולאחר מאמצי החייאה - הרופאים נאלצו לקבוע את פטירתו (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך זצ"ל (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: הלך לעולמו מנהיג 'הפלג הירושלמי', ראש ישיבת 'מעלות התורה', הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, בן 87 היה בפטירתו.

הגר"ש אוירבך לקה בלבו בליל שבת בחדרו בישיבה ב'שערי חסד', צוות רופאים שהוזעק למקום ניסה לבצע פעולות החייאה, הרב פונה לבית החולים 'שערי צדק', אך למרבה הצער צוות הרופאים נאלץ לקבוע את פטירתו.

מפרטים ראשונים שהגיעו עם צאת השבת עולה כי הרב נכנס למיטתו בליל שבת לאחר שלא חש בטוב., הרב סימן שאינו חש בטוב, הבחור שלצידו שאל אם הכל בסדר, כשרב לא הגיב הוא הזעיק את כוחות ההצלה.

הגר"ש אוירבך הוא בנו של מרן פוסק הדור הגאון הגדול רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, בשנים האחרונות, לאחר פטירת מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל, הפך הגר"ש אוירבך למנהיג 'הפלג הירושלמי'.

הרב לא השאיר אחריו זרע של קיימא.

הלווית הגר"ש אוירבך תצא מחר מהיכל ישיבת 'מעלות התורה' בשכונת שערי חסד בירושלים.

רבה של ת"א יפו רבי ישראל מאיר לאו ספד לו הערב, ואמר: "זכיתי לקרבה גדולה אצל ראש הישיבה זצ"ל, לא השאיר בנים, אבל אלפי תלמידיו היה כבניו, אבידה גדולה לעולם היהודי".

מאיחוד הצלה נמסר, כי בליל שבת התקבלה קריאה במוקד החירום של איחוד הצלה כי הגר"ש אוירבך איבד את הכרתו ולמקום הגיעו רופאים מתנדבים באיחוד הצלה יחד עם צוות אמבולנס של איחוד הצלה ופעלו ממושכות בנסיון להציל את חייו.

ד"ר אדם באלין רופא מתנדב באיחוד הצלה, סיפר בצאת השבת: "ביצענו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חייו ולאחר מכן בהגעת ניידת טיפול נמרץ הוא פונה כשחזר דופק למרכז הרפואי שערי צדק. בצאת השבת קיבלנו את הידיעה המרה על פטירתו".

בארגון איחוד הצלה נערכים לאבטח את מסע ההלוויה שייצא מחר בבוקר מישיבת מעלות התורה בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר