לפני טיסתו

במשטרה מקווים לחקור את נתניהו השבוע

במשטרה מנסים לקבוע זמן לחקירתו של ראש הממשלה לפני יציאתו לארה"ב כדי לשמוע את גרסתו בתיק 4000 ובפרשת הצוללות. כמו כן יתקיים עימותים בין החשודים בתיקים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החוקרים נכנסים לבית ראה"מ בפעם הקודמת בה נחקר (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

נמשכים המגעים בין משטרת ישראל ללשכת נתניהו לתאם מועד לחקירתו באזהרה של ראש הממשלה בתיק 4000 (פרשת בזק), כמו גם גביית עדותו בפרשת הצוללות (תיק 3000). עם זאת, לפי שעה טרם נמצא מועד שמוסכם על הצדדים. השבוע צפוי נתניהו להמריא לארצות הברית, ובמשטרה מעוניינים לבצע את החקירה עוד לפני כן, כדי לשמוע את גרסתו של נתניהו בשתי הפרשות.

במקביל, נערכים החוקרים לקראת קיום עימותים אפשריים בין עד המדינה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר לבין בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' ויועץ התקשורת אלי קמיר, ובמשך סוף השבוע פעלו חוקרי רשות ניירות ערך יחד עם חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) על מנת להכין את הקרקע לקראת הליך שכזה.

בנוסף, השבוע צפויים למסור עדות בפרשת בזק גורמים שונים באתר "וואלה", כמו גם בכירים בבזק שהיו מעורבים לכאורה בעל-כורחם וייתכן שידעו על הקשרים והלחצים שהפעיל אלוביץ' על בכירי האתר למען סיקור מפרגן לבני הזוג נתניהו.

השבוע פורסם ב-ynet, כי מנכ"ל אתר וואלה, אילן ישועה, סיפק לחוקרים הקלטות שבהן נשמע אלוביץ' כשהוא לוחץ עליו להעניק סיקור מפרגן לראש הממשלה נתניהו ולמשפחתו. הקלטות אלוביץ' סיפקו את פריצת הדרך בחקירת פרשת 4000, שבמסגרתה נבדק החשד להטיית הסיקור ב"וואלה" בתמורה להטבות רגולטוריות של משרד התקשורת לאלוביץ' והחברות שבבעלותו ועל פי הדיווח היו אלו שגרמו לפילבר להישבר ולחתום על ההסכם עד מדינה.

במקביל, במשטרה מקווים גם להתקדם בתיק 1270 - פרשת הצעת השוחד לכאורה לנשיאת בית המשפט המחוזי לשעבר הילה גרסטל - שכשזכור אישרה את חשדות החוקרים שלפיהם קיבלה הצעה מחפץ באמצעות קמיר לגבי מינוי אפשרי שלה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה בתמורה לסגירת תיק המעונות של ראיית ראש הממשלה שרה נתניהו. קמיר הכחיש כל קשר לפרשה, ובמשטרה מעוניינים לערוך עימות בין השניים - שייתכן שיתקיים גם הוא כבר השבוע. בתוך כך, נבדק מה היה טיב היחסים בין יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו ניר חפץ לאלי קמיר, והאם היו ביניהם גם קשרים עסקיים.

השבוע מסרה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, עדות פתוחה לחוקרי המשטרה בפרשה. בהודעה מטעמה של חיות נכתב: "הנשיאה אישרה כי חברתה הילה גרסטל, שהייתה מועמדת בשנת 2015 לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, סיפרה לה בדיעבד ולאחר שהמועמדות כבר לא הייתה רלוונטית, כי מישהו הקרוב לראש הממשלה דיבר עם ידיד שלה בעת שהייתה מועמדת, וביקש לברר איתו מה תהיה עמדתה לגבי חקירות אשת ראש הממשלה.

"גרסטל הביעה בפני הנשיאה חיות זעזוע מהאירוע, אך היא הוסיפה כי לא תוכל לפרט מעבר לכך ולא תוכל לספר לה מי האנשים שבהם מדובר", הוסיפה נשיאת העליון וציינה כי "בשל מיעוט הפרטים והסיפור המעורפל שאותו בחרה גרסטל לספר לה, לא היה בידי הנשיאה חיות בסיס כלשהו לנקיטת כל צעד מצידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר