פטירת הגר"ש אוירבך

ליצמן: "זו אבידה גדולה ליהדות החרדית"

שעות לאחר שנודע דבר הסתלקותו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, פרסמו יו"ר יהדות התורה ויו"ר האיחוד הלאומי הודעות אבל על פטירתו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שעות לאחר היוודע דבר הסתלקותו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, פרסם סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן הודעת אבל

"יחד עם כל בית ישראל אני משתתף באבל הכבד בפטירת מרן הגאון הגדול רבי שמואל אוירבך זצוק”ל, ראש ישיבת מעלות התורה ומראשי עולם התורה בדורנו".

"בפטירתו איבדה היהדות החרדית אחד ממנהיגיו הדגולים. בהנהגתו היה רועה נאמן לרבבות תלמידים שזכה להעמיד במשך שנים רבות, במסירות נפש, ביגיעת התורה, במעשי צדקה וחסד מופלאים ומתוך דאגה לעולם התורה והישיבות".

"תנחומים לרבבות תלמידיו שצועדים לאורו וכואבים את האבידה הגדולה ליהדות החרדית", כתב ליצמן.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר ספד: "ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה כי אבד כלי חמדתה. כתרה של תורה חבש אפר תחת פאר. ויי להאי שופרא דבלי בארעא. השליך משמים ארץ תפארת ישראל.

"היהדות החרדית בארץ ובגולה מתאבלת על שריד דור דעה ענק מארזי הלבנון אשר נגדע, מרן הגאון האדיר רבי שמואל אוירבאך זצ"ל בנו הגדול של מרן פוסק הדור רבי שלמה זלמן זצ"ל

"הלא תדעו כי לצד גדלותו המקיפה בכל חלקי התורה, התברך בלב חנון ורחום ופתח את דלתו וליבו לכל פונה ונזקק, דל ואביון, ולא השיב פני יהודי ריקם. ביתו היה מפעל חסד של הרבנית הצדקנית מרת רחל ע"ה בתו של רבי פנחס אליעזר פקשר זצ"ל חתן סבינו הגדול רבי מאיר אייכלר זצ"ל. יקוצו וירננו שוכני עפר".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ספד: "הרב אוירבך היה מחשובי רבני העיר ונצר שושלת משפחת רבנים ירושלמית עניפה ומנהיג לרבבות תלמידים".

גם בציונות הדתית, בחלקה לפחות, ספדו: השר אורי אריאל, יו"ר האיחוד הלאומי, פרסם את ההודעה הבאה: "לכתו של הרב שמואל אוירבך זצ"ל היא אבידה גדולה לעולם התורה, הישיבות ומוסדות התורה.

"דבריו שנשמעו בישיבת מעלות התורה אותה הוא הקים ישארו עם מורשתו לצד שקידתו העצומה בתורה אותה העביר במסירות נפש לרבבות תלמדיו, שהיו לו כבנים ותמשיך להאיר את דרכו של העם היהודי".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "לפני מספר שנים התעוררה בעיה מסויימת במשפחתו של הרב שמואל אויערבך זצ"ל. הרב קרא לי וביקשני לטפל בענין ברגישות הנדרשת.

"ואכן כך היה. זכיתי לראותו ברגישותו הגדולה לכבוד האדם וב"ה שהנושא נפתר מבלי שיצא לרבים ולא נגרם נזק לבעלי העניין. עבורי זהו הזכרון מהרה"ג שמואל אויערבך זצ"ל".

יו"ר 'יחד' אלי ישי ספד: "בצער רב וביגון קודר התבשרנו עם צאת השבת על הסתלקותו הפתאומית של מרן הגאון הגדול רבי שמואל אוירבעך זצוק"ל.

"פקחותו העצומה, שליטתו בכל רזי ומכמני התורה ויראתו שקדמה לחכמתו, היו כמגדלור רוחני עבור הציבור כולו. יחד עם המוני בית ישראל, זכיתי להתברך מפיו ולהינות מעצתו פעמים רבות. נאמנותו הבלתי מתפשרת לדרך התורה כפי שקיבל מרבותיו היו לסמל עבור הציבור כולו. מי יתן לנו תמורתו!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר