רגב נגד שקד

ה"פשפשים" של חפץ הובילו לעימות בממשלה

שרת התרבות מירי רגב, ידידתה של משפחת נתניהו, הגיעה לישיבת הממשלה היום טעונה מתמיד, לאחר התיאור של יועצה ניר חפץ על תנאי מעצרו - וירתה לכל הכיוונים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השרות שקד ורגב (צילום: Yonatan Sindel, Hadas Parush - Flash90)

בישיבת הממשלה היום (ראשון) פרץ עימות חריף בעקבות תלונותיהם בסוף השבוע של העצורים ב'תיק 4000' ניר חפץ ושאול אלוביץ' על תנאי מעצרם הקשים.

בעת הארכת מעצרו, תיאר כזכור יועצה לשעבר של משפחת נתניהו: "התעוררתי בבוקר עם מאות עקיצות של פשפשים. הפצרתי לראות רופא או חובש. אמרו לי 'לא מתים מזה'. רק כשהתמוטטתי הביאו לי חובש. זה לא הצגות ולא כלום. זה נגמר בזה שנפלתי על הרצפה".

על רקע הדברים הללו ודברים דומים של בעלי בזק שאול אלוביץ', מי שהחלה בעימות היום היתה שרת התרבות מירי רגב, שהלינה: "כשמאריכים את המעצר של עצירים, ראוי שיקבלו תנאים מינימליים ומכבדים לכל אסיר באשר הוא ולא לגרום להם להיות בתת תנאים. לא יתכן שיש אנשים שמבקשים לראות רופא ולא מקבלים רופא, וכשמגיעים לתא - שיקבלו תנאים מינימליים. ולא יכול להיות שבתוך התא יהיו פשפשים".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן השיב לה כי נציגי שירות בתי הסוהר בדקו את הטענות ואמרו שאינו נכונות, אך רגב נותרה בשלה ואמרה בזעם: "מה לא נכון? הוא הביא את הפשפשים מהבית? זה לא הגיוני. אנשים לא מגיעים עם פשפשים מהבית. וגם לגבי הרופא הוא ישקר? למה שיגיד שלא קיבל רופא?"

היא אף פנתה רגב לשרת המשפטים אילת שקד: "תפתחי את העיניים. הגיע הזמן שכולם יבינו שגם לאסירים מגיעים תנאים מינימליים וכבוד. זה תפקיד משרד המשפטים לבדוק את תנאי המעצר בישראל".

שקד מצידה לא נותרה חייבת וענתה לרגב בתקיפות: "אל תעשי עלי סיבוב, את יודעת שזה לא תחת אחריותי. עקרונית, זה נכון שתנאי המעצר בעייתיים".

ניר חפץ בהארכת מעצרו (צילום: אבי חי, ynet)

בשלב זה ביקש ארדן מראש מטה שירות בתי הסוהר גונדר אילן מלכא להגיב לשרים, וזה אכן אמר כי אין ספק שהתשתיות בבתי הסוהר ישנות מאוד ושיש לשפרן ושאכן יש בעיה סניטרית בבתי הסוהר. לדבריו, "יש 400 אגפי כליאה ויותר מ-30 מתקנים. אנחנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בשיפוץ ובהדברה של חרקים. מעולם לא השקיעו כך כמו בשנים האחרונות".

"נכון שהמצב התשתיתי קשה, כי רוב המתקנים מלפני ימי המנדט הבריטי. ועכשיו משקיעים מיליונים בנושא", חתם ארדן את הדיון הסוער בנושא, לא לפני שהממשלה אישרה את הצעת משרד האוצר ומשרד המשפטים לקדם את שדרוג מערך הכליאה ואת הרחבת מרחב המחיה בבתי הסוהר, מה שאמור להביא בתוך 9 שנים להוספתם של כ-4000 מקומות כליאה חדשים בשטח מינימלי של 4.5 מטר לאסיר בודד.

בתוך כך, חלה תפנית משמעותית ב'תיק 4000' (פרשת בזק), כשהמשטרה סטתה מכוונתה המקורית שלא להאריך את מעצרו של היועץ האסטרטגי אלי קמיר שנעצר ב'תיק 1270', ובתום חקירתו היא הודיעה כי היא כן תבקש להאריך את מעצרו - ב'תיק 4000', זאת בשונה מניר חפץ שמעצרו לא צפוי להיות מוארך עוד בתיק זה, אלא רק ב'תיק 1270'.

כזכור, שתי הפרשות שבגינן עצור חפץ, ובאחת מהן אף צפוי ראש הממשלה נתניהו להיחקר בקרוב תחת אזהרה, הן 'תיק 4000', שהחשד העיקרי בו הוא למתן הטבות מפליגות לבזק שבבעלות אלוביץ' בתמורה לסיקור חיובי של נתניהו באתר 'וואלה' שבבעלותו אף הוא, ו'תיק 1270' שהחשד העיקרי בו הוא כי הוצע לשופטת בדימוס הילה גרסטל להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה לסגירתה את 'תיק המעונות' של שרה נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר