התעכבו בגלל טראמפ, תבעו וזכו בפיצוי של אלפי שקלים

בני זוג ישראלים שטסו עם שני ילדיהם הקטנים לחופשה במיאמי, נאלצו להתעכב בשל ביקורו של טראמפ, והפסידו את הטיסה לישראל. בני הזוג הגישו תביעה וזכו בחלקה (תיירות)

הזוג הנשיאותי בפתח המטוס (צילום: פלאש 90)

לפני כעשרה חודשים הזמינה המשפחה המתגוררת בחדרה נופש עם חברת התעופה אייר קנדה. בסיומה של החופשה הגיעו ארבעת בני המשפחה לשדה התעופה במיאמי כשלוש שעות לפני ההמראה, אלא שאז נאמר להם על ידי נציגים של חברת התעופה, שבשל ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בעיר, תתעכב הטיסה ב-45 דקות. כשבפועל, המטוס יצא לדרכו רק לאחר שעה ועשרים דקות מהמועד המקורי

על פי הדיווח במאקו, בני הזוג סיפרו כי פנו לנציגי החברה שהגיבו להם ביחס מזלזל "הסברנו לנציגי החברה שבגלל העיכוב אנחנו נפסיד את טיסת ההמשך מטורונטו לתל אביב", סיפרו "לצערנו קיבלנו מהם תגובה מזלזלת. הם טענו בפנינו שבכל מקרה נמריא רק ביום למחרת לארץ. למרות זאת, ביקשנו מהדיילת שתאפשר לנו לרדת מהטיסה ראשונים בתקווה לתפוס את המטוס לישראל עוד באותו היום, אבל היא סירבה בתוקף".

המשפחה שכאמור פספסה את טיסת ההמשך לישראל וחברת התעופה העניקה להם שוברים לאוכל ודאגה להם לבית מלון. בני הזוג סיפרו כי "בלית ברירה נגררנו עם המזוודות והילדים לבית המלון, הילדים היו חסרי תעסוקה וזה עלה לנועוד כסף וכמובן אובדן ימי עבודה. ממש גרמו לנו נזק"

בני הזוג וילדיהם חזרו לארץ אחרי 24 שעות מתישות ומעייפות, וכשפנו לחברה בשביל לקבל פיצוי, נאמר להם שהעיכוב בטיסה היה בסך הכול של 36 דקות וכי הם מוכנים לפצות אותם ב-20 אחוז הנחה ברכישת כרטיסי הטיסה לטיסתם הבאה.

בני הזוג לא קיבלו את ההצעה הזו ובאמצעות עו"ד רון סולן, הם פנו לחברת אייר קנדה ודרשו פיצוי של 33 אלף שקלים. לאחר שהחברה דחתה את בקשתם הם הגישו נגדה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.

בכתב ההגנה שהגישה חברת אייר קנדה, טענה החברה כי עובדיה נקטו בכל האמצעים שהיו עשויים להידרש באופן סביר, בכדי למנוע את ביטול הטיסה. כמו כן, החברה טענה שהם אינם יכולים להתחייב על לוחות זמנים ואלה נתונים לשינויים מסיבות שונות ולא ניתן תמיד לצפות אותן מראש. לדברי החברה, האיחור בהמראת הטיסה ממיאמי לטורונטו נגרם בגלל עיכוב בהליך הביטחוני של הנוסעים ושבנוסף לכך, אחד הנוסעים הגיע באיחור והצוות נאלץ להמתין.

החברה טוענת כי לא התרשלה ביחסה לתובעים ולשאר הנוסעים וציינה שהיא נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום השירות לנוסעים ואף קיבלה אותות הצטיינות על כך. עוד טענה החברה, הוצע לתובעים באותו היום לטוס מטורונטו ללונדון ומשם לישראל, אך ההצעה נתקלה בסירובם של בני הזוג.

הצדדים החליטו להסמיך את הרשם הבכיר, אריה דורני-דורון, לקבל החלטה בתיק ללא נימוק, וזה פסק כי חברת אייר קנדה תשלם לתובעים פיצוי של 8,500 שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר