הוויכוח על הארנונה

הכנסיות מחריפות את המאבק בעיריית י-ם

במשך שנים התעלמו הכנסיות מהחוק ולא שילמו ארנונה על נכסים עסקיים שברשותם. כשבעירייה החליטו לגבות את החוב הודיעו הכנסיות על סגירת כנסיית הקבר בפני תיירים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האם בכיכר ספרא ייכנעו לטרור הכנסייתי? (צילום: קורינה קרן, פלאש 90)

המאבק בין עיריית ירושלים לראשי הכנסיות בירושלים המסרבים לשלם כנדרש בחוק את דמי הארנונה על העסקים שברשותם כבתי מלון ואולמות אירועים, החריף והיום (א') החליטו ראשי הכנסיות המופקדות על כנסיית הקבר לסגור שערי הכנסייה בשיא עונת התיירות של הצליינים הנוצרים.

המטרה של ראשי הכנסיות ליצור לחץ על מדינת ישראל והעירייה לוותר להם על דמי הארנונה ועל החוק המפקיע קרקעות של הכנסייה שנמכרו ליזמים פרטיים. החשש כי תיירים נוצרים רבים המגיעים לישראל ומעוניינים לבקר בכנסייה יבטלו את הגעתם לישראל בשל סגירתה.

ועדת השרים לענייני חקיקה כבר הודיעה כי על מנת להרגיע את הרוחות מול ראשי הכנסיות בירושלים הוחלט לדחות בשבוע את הדיון בהצעת החוק הנוגעת לקרקעות שמכרה הכנסייה ליזמים פרטיים.

"פעולות אלה מפרות הסכמים קיימים ומחויבויות בינלאומיות המבטיחים את זכויות הכנסיות, במה שנראה כניסיון להחליש את הנוכחות הנוצרית בירושלים", נמסר בהצהרת ראשי הכנסיות, "הדבר מזכיר לכולנו חוקים בעלי אופי דומה שנחקקו נגד יהודים בתקופות אפלות באירופה", העזו ראשי הכנסייה להשתמש בטיעון הדמגוגי.

"מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס-קוו. עיריית ירושלים מפעילה מערכת שיטתית של הודעות עיקול שערורייתיות וצווים בדבר תפיסת רכוש, נכסים וחשבונות בנק של הכנסיות בגין חובות לכאורה של מסים עירוניים, צעד המנוגד לעמדה ההיסטורית של הכנסיות בעיר הקדושה ירושלים ויחסיהן עם הרשויות האזרחיות", טענו ראשי הכנסיות המתעלמים באופן בוטה מהחוק.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "אין שום סיבה לסגור את כנסיית הקבר שכן כנסיית הקבר וכל שאר בתי התפילה של הכנסיות, המסגדים ובתי הכנסת פטורים מארנונה. אין בכך כל שינוי וכך יימשך. אך אין כל סיבה ששטחים מסחריים כמו מלונות, אולמות ועסקים יהיו פטורים מארנונה רק בגלל שהם בבעלות של כנסיות. לצערנו יותר מדי שנים המדינה לא אפשרה לעירייה לגבות את החובות האלה על השטחים המסחריים שהגיעו ל-650 מיליון שקל באופן לא חוקי ולא הגיוני על חשבון תושבי ירושלים. אנחנו נמשיך לקיים קשר טוב ומכבד עם הכנסיות בעיר, אך לא נסכים יותר שתושבי ירושלים יממנו את סכומי העתק האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר