אושרה לשיווק

התרופה החדשה שמחסלת שפעת בתוך יום

יפן תהיה הראשונה שתהנה מהתרופה החדשה שמסוגלת לחסל את השפעת על ידי כדור אחד. על פי ההערכות, עד שנת 2020 התרופה תשווק ברחבי העולם (חדשות בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

משרד הבריאות בטוקיו הודיע בסוף השבוע כי התרופה שמסוגלת להשמיד את נגיף השפעת בתוך יממה אחת בלבד מותרת לשיווק ביפן, אך מחיר התרופה טרם פורסם, וככל הנראה היא תגיע למדפים בעולם המערבי רק לקראת שנת 2020.

התרופה החדשה "קסופלוזה" מגיעה בכדור אחד והיא מכילה את המרכיב "מעכב אנדונוקלאז" שמונע מהווירוס שחדר לתאי הגוף, להשתחרר ממנו ולהדביק תאים אחרים. בכך נמנע שכפולו של נגיף השפעת, מה שמאפשר לתאי הדם הלבנים להתביית על התאים שנדבקו בנגיף, ולחסלם כליל.

ברחבי העולם כבר קיימות שתי תרופות לטיפול בחולים שנדבקו בנגיף השפעת – "טמיפלו" "ורלנזה" אותן יש ליטול בתוך יומיים מהופעת תסמיני השפעת ולהמשיך ליטול אותן במשך מספר ימים, והן מקצרות בחלק מהמקרים את משך המחלה בכיממה וחצי. אך מחקרים בעבר טענו, כי התרופה טמיפלו גורמת לתופעות לוואי הכוללות בחילות, הקאות וכאבי בטן.

חברת סיונוגי, שעומדת מאחרי הפיתוח והייצור של התרופה החדשה קסופלוזה, מסרה כי התרופה החדשה דורשת נטילה של כדור אחד בלבד, והיא פועלת נגד נגיפי השפעת מסוג A ו-B. התרופה הוגשה לאישור משרד הבריאות היפני באוקטובר האחרון, ובתום 4ארבעה חודשי בדיקה, היא אושרה לשיווק במסלול מהיר, עקב יעילותה הגבוהה שהוכחה במחקרים הקליניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר