במפגש עם הרמטכ"ל

תחקיר: הצוות המקצועי במטוס ה-F16 טעה

היום התפרסמו תוצאות תחקיר חיל האוויר על האירוע בו התרסק מטוס ה-F16 מירי טילים סוריים. על פי התחקיר הצוות טעה ולא התגונן כראוי מפני הטילים אך צדק שנטש (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, והנווט, רב-סרן א' (צילום: דו"צ)

היום (א'), הוצג לראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, תחקיר חיל-האוויר לאירועים המבצעיים שהתרחשו בגזרה הצפונית לפני כשבועיים. התחקיר עסק במכלול האירועים בהם יירוט המל"ט האיראני אשר ניסה לחדור לשטח מדינת ישראל, תקיפת קרון הפיקוד והשליטה האיראני בעומק סוריה, נטישת מטוס ה"סופה" ותקיפת סוללות הטילים במערך ההגנה האווירית הסורי מהם שוגרו טילים נגד מטוסים לעבר מטוסי חיל-האוויר.

לפי התחקיר, התכנון המקדים למבצע היה נכון והביא להשמדת המטרות שנקבעו טרם ביצוע המשימה. מערכות ההתרעה במטוס פעלו כנדרש וסיפקו מידע התרעתי בזמן. באזור הפעילות המבצעית היו מטוסים שהשלימו את משימתם תוך התגוננות מפני טילי אויב.

למרות זאת, על פי התחקיר, במתח שבין השלמת המשימה אל מול התגוננות והקפדה על שרידות, טעה הצוות מקצועית שלא התגונן כנדרש. פעולותיו לא תאמו את סדר העדיפויות הנדרש באיום הטילים שבו היה מצוי. החלטת הלוחמים לנטוש את המטוס כאשר נפגע הייתה נכונה.

המודיעין שהיה ברשות מתכנני המשימה והטייסות היה מספק ונתן את המענה הנדרש לביצוע המשימה.

איזנקוט, ביקר הבוקר בבסיס חיל-האוויר ברמון. במסגרת הביקור שוחח עם לוחמי מערכי הקרב ומסוקי הקרב, והוצג בפניו התחקיר המלא לפעילות המבצעית שבמסגרתה הופל המל"ט האיראני ונפגע מטוס ה-16-F.

״במפגש זה אני רוצה להביע הערכה עצומה על מה שאתם עושים ועל הדרך בה אתם תורמים לחוזק ולעוצמה של מדינת ישראל. לא פעם הדרך להישגים מבצעיים משמעותיים דורשת מאיתנו ליטול סיכונים. הציפייה שלי מכל לוחם היא שבזמן משימה יראה את גורל המשימה על כתפיו. הדרך הנכונה היא לצד ההערכה גם לשאול שאלות. התחקיר שהוצג לי הינו מקצועי ונוקב ואני משוכנע שיופקו הלקחים המבצעיים", אמר הרמטכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר