"זה לא היה הוא"

רב הנח"ל שהוכה והשתתף בלוויה: "ר' שמואל היה איש רך"

הרב יצחק בר חיים שהוכה בשנה שעברה על ידי כמה מחסידיו של הגר"ש אויערבך החליט להגיע למסע ההלוויה עם רבנים נוספים מהנח"ל. "אנשים סביבו הלעיטו אותו בשקרים ובכזבים" (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב יצחק בר חיים (צילום: הלל מאיר)

שורה של רבנים מעמותת ‘נצח יהודה’ (הנח”ל החרדי), המלווה את החיילים החרדים במהלך שירותם, השתתפו היום (ראשון) בהלווייתו של הגאון רבי שמואל אויערבך זצ”ל. אחד מהם הוא הרב יצחק בר חיים, ממייסדי עמותת ‘נצח יהודה’ וממייסדי הגדוד עצמו, אשר הוכה לפני כשנה על ידי קיצונים שפעלו, כביכול בשם המאבק נגד הגיוס. בשיחה עם ‘כיכר השבת’ מסביר הרב בר חיים כי השתתף בלוויה משום ש”ר’ שמואל היה אדם גדול בתורה ובעבודת ה’. גם אם הוא חשב אחרת ממה שעשיתי אין שאלה על התורה שלו ועל עבודת ה’ שלו. לכן לא הייתה אצלי כל שאלה לגבי השתתפות בלוויה. העולם חסר כעת יהודי שעמל בתורה מתוך דחק ומתוך יסורים”.

לצד ההשתפות בלוויתו של הגר”ש זצ”ל חושף הרב בר חיים כי בזמן הלוויה התקיימה גם בהר המנוחות אזכרה של חייל חרדי מגדוד נצח יהודה שנפטר בשנה שעברה. הרב השתתף גם בלוויה וגם באזכרתו של החייל. לצדו של הרב בר חיים השתתפו גם בלוויה חיילים חרדים ובוגרי צבא חרדים ורבנים נוספים מעמותת ‘נצח יהודה, ביניהם, הרב יוחנן דנציגר, הרב ירון דוד והרב דוד פוקס.

לשאלת ‘כיכר השבת’ בדבר המכות אותן חטף לפני כשנה ממתנגדי הגיוס, משיב הרב בר חיים כי “אני יודע עד כמה ר’ שמואל היה אדם רך ונעים עם רגישות מיוחדת לאנשים נדכאים וקשיי יום. לו היה יודע מה החיילים סובלים אין לי ספק שהוא היה מוחה בכך. אנשים סביבו הלעיטו אותו בשקרים ובכזבים. אנשי חצר חיממו את האווירה. זה לא היה הוא וזה לא הבית שממנו הוא הגיע”. עוד מוסיף הרב בר חיים כי “אלה שזרקו עליי ביצים - אני לא בטוח שהם עצמם היו בלוויה. אני לא חושב וקשה לי להאמין שההשראה בכלל לדברים כאלה באה מר’ שמואל. סיפר לי פעם תלמיד חכם ירושלמי אחד שהוא עצמו חושש להיכנס לבתי מדרש מסוימים בירושלים מתוך חשש ממה שעלולים לעולל לו”.

בהתייחסות למחלוקת המרה בעניין הגיוס, מציין הרב בר חיים כי "בעם ישראל תמיד היו מחלוקות, בית שמאי ובית הלל לא הסכימו אחד עם השני וכל הגמרא מלאה במחלוקות. את מה שעשיתי לא עשיתי על דעת עצמי, תמיד היה לי במי להיתלות. שאלתי פעם תלמיד חכם אחד מגדולי הדור האם יש לי לחשוש מקפידא של ר’ שמואל ורבנים אחרים, אז הוא השיב 'יש לכם על מי לסמוך, אין כאן כל קפידא'. בפרט שאנחנו רואים שגדוד נצח יהודה קיים כבר 20 שנה ומתפתח ומצליח. גם החסידות שהוקמה הייתה לה התנגדות עצומה עם חרמות. זה שיש התנגדות זה דבר חיובי, זה מחייב אותנו להוכיח את עצמנו שלמרות ההתנגדות והביקורת העשייה שלנו מצליחה למען עם ישראל ולמען קידוש שם שמיים. 20 שנה זה זמן ארוך שמוכיח את עצמו".

לצד השתתפות הרבנים בלוויה, הוציאה גם עמותת 'נצח יהודה' הודעת אבל רשמית בה נאמר כי "רבני ומנהלי עמותת נצח יהודה, יחד עם אלפי תלמידיו ובתוך כלל ישראל, מבכים את פטירתו של שר התורה גאון רבי שמואל אויערבך זצ"ל, מגדולי מרביצי התורה בדורנו. פטירתו של הגר"ש זצ"ל היא אבידה גדולה עבור עם ישראל ועבור היהדות החרדית בפרט. צו חייו של הגר"ש זצ"ל בהתמדה בלימוד התורה ובהקפדה על קלה כבחמורה ימשיך ללוות אותנו ולהנחותנו. תנצב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר