"הצעתי למונטג - לא רלוונטית"

משה אבוטבול ל'כיכר השבת': "אין רוב אשכנזי בבית שמש"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול מצהיר בראיון מיוחד ל'כיכר השבת" כי הוא מתמודד עד הסוף, דוחה את הטענות להתערבות ב'דגל', טוען כי אין רוב אשכנזי ורוצה "להעיף את הקיצוניים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת, יעקב לדרמן )

כשבעה חודשים לפני הבחירות לרשויות המקומיות ובעודו מצליח לגייס בזה אחר זה את תמיכתם של גדולי האדמו"רים, מתייצב ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול לראיון מיוחד ב"כיכר השבת".

אבוטבול מבהיר כי הוא מתמודד עד הסוף, שולל את טענות 'דגל התורה' וטוען כי אין רוב אשכנזי בעיר, מסביר את פשר הדיל שהציע עם משה מונטג ורוצה להעיף את הקיצוניים מהעיר.

הכותרות מדברי אבוטבול:

האפשרות שיפרוש: "אם חכם שלום כהן והמועצת יבואו ויגידו לי שאקבל שכר על הפרישה כשם שקיבלתי שכר על הדרישה, בלי ספק שאני חייל ואעשה זאת מיידית".

הקלטת 'כיכר השבת': "האמירה הזו נאמרה בזמנו בין הבחירות הראשונות לשניות, ראיתי שהייתה הססנות בגלל הקטע המשפטי שיכל להוביל אותנו להוצאות גדולות, אמרתי את האמירה הזו, גם כיום אני לא ושן בלילות כדי להוביל את זה שלא יהיה פילוג".

יו"ר 'דגל התורה' משה גפני: "אין לו שום דבר נגדי. ישבתי איתו בשבועות האחרונים, הוא אמר לי מפורש שאין לו דבר נגדיף יש רק את הנושא של הגודל של המפלגה. היחסים שלי עם גפני מצויינים".

האשמה על התערבות בתוך 'דגל': "הייתה אמירה מסויימת שלי בנושא, שהבנתי מכמה גורמים שאולי אין סיכוי, אמרתי שאם רוצים שייקחו את משה מונטג, לא הצעתי איש של מרצ, מונטג יותר קשור למגזר החילוני. כעת זה לא רלוונטי, הרכבת יצאה, משה אבוטבול מתמודד".

טענות ח"כ אשר כי תמכו בו 9 שנים וכעת עליו לפנות את הכסא: "תמכו בי גם מאהבת משה אבל גם מהנקודה שהם הבינו שאם ילכו לבד - לא היה עובר שום שם אחר, הייתי מטרייה טובה להתכסות בה 2 קדנציות. עכשיו נבחנת הידידות האמיתית, האם עשו את זה בגלל אבוטבול או בגלל שלא הלך להם".

משה אבוטבול בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

הקולות בש"ס שאבוטבול לא איש ש"ס: "אני מכיר את הקולות אבל זה לא נכון. גם ש"ס שהיא קיבלה במהלך הקדנציה הם קיבלו דברים בעלי ערך למפלגה עם 2 מנדטים. משה אבוטבול הוא איש ש"ס, אני לא שסניק ממוצע, אני קשור לכל הפלגים".

הרוב האשכנזי בעיר: "כיום, אם לוקחים את העיר הוותיקה, זה חמישים חמישים. אין היום רוב אשכנזי. הרוב עדיין ספרדי. הם לא פחות מוצלחים, לא יקרה שום דבר אם הם ימתינו עוד חמש שנים".

הטענות על פגישותיו עם האדמו"רים: "אני נפגש עם אדמו"רים ורבנים כבר 30 שנה. מישהו יבוא ויגביל אותי? מותר לי להגיע לרבנים ולשווק את עצמי קצת".

עתידו בכנסת: "אני חייל, מה שיורו לי גדולי ישראל זה מה שאני אעשה. בעבר הייתי כמה פעמים ברשימה של ש"ס לכנסת במספרים ריאליים, כעת כולי עסוק בבית שמש. אם אני אגיד לך שאני לא רוצה - אני אהיה שקרן, אם אני אגיד לך שאני כן רוצה - אני אהיה גאוותן".

הבחירות לרבנות בית שמש: "עשיתי הכל בהנחיית נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן אך בג"צ ביקש להתחיל חלק מהתהליך מהתחלה. העיר חייבת רב שינחה אותה".

בג"ץ ושלטי הצניעות: "אני לא אלך לכלא, עשיתי כפי הוראת בג"ץ. החלטתם לא ישימה לאחר שהסרנו את השלטים פעם אחר פעם. הקיצוניים שמרימים יד - מקומם לעוף מבית שמש. מי שמרים ידיים אין לו מה להיות בבית שמש, בשונה ממי שתולה שלט רק מבחינה אידיאולוגית".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר