הגרסה ההפוכה

נחשפה חלופת המסרים המלאה בין השופטת לחוקר

הטלטלה במערכת המשפט לא פוסקת, וכעת מתפרסמת גרסת השופטת וחוקר הרשות לני"ע לתכתובת הוואטספ החשאית שחשפה לכאורה תיאום עמדות פסול ומזעזע ביניהם (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השופטת פוזננסקי-כץ ותכתובת המסרונים (צילום: דוברות בתי המשפט, חדשות עשר)

היום (שני) נחשפה התכתובת המלאה בין עורך הדין ערן שחם-שביט, איש הרשות לניירות ערך, לבין השופטת רונית פוזננסקי-כץ, לגבי הארכות המעצר של עצורי 'תיק 4000' (פרשת בזק).

הטלטלה שאוחזת במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית עדיין בשיאה, לאחר ב'חדשות עשר' פורסם אמש כזכור תיעוד תכתובת הוואטספ בין הצדדים, במה שנראה לכאורה כשיבוש חקירה בוטה ופסול.

אלא שכעת, עם פרסום הערוץ את חילופי הדברים המלאים ביניהם, נראית תמונת הדברים שונה לחלוטין, בצירוף טענתו של מנהל חקירת בזק ברשות לניירות ערך כי הכל נכתב טרם הדיון בלשכת השופטת, דיון שמקדים את הדיון בהארכות המעצר, והדברים מביעים למעשה דווקא את חילוקי הדעות בינו לבין חוקרי המשטרה בתיק זה.

וזו התכתובת המלאה, שלדברי כתב חדשות עשר ברוך קרא נערכה עם השופטת עצמה בשל העובדה כי היא לא מעסיקה מתמחה או עוזר, בצירוף הסברי הכתב:

9:32 - שופטת: "אני רוצה לראות החומרים לפני. אודיע לכם כשאגיע לבית המשפט כדי שנדבר לפני לדיון".
9:33 - שחם-שביט: "מאה אחוז".
15:45 - שחם-שביט: "יש כיוון לשעת מפגש למעצר?"
16:20 - שופטת: "האם אפשר להקדים את הכל? המפגש והדיון?"
שופטת: "אני בדרך לבית המשפט".
שחם שביט: "גם אנחנו. כשנגיע".
17:13 - שופטת: "אני בלשכה. היכן אתם?"
שחם-שביט: אנחנו ליד הלשכה, אבל אור (נציגת המשטרה) והצוות שלה טרם הגיעו. אני מעדיף לא להסתכן במוות" (ברוך קרא: כלומר, לא להיכנס בלעדיה ללשכה).
17:14 - שופטת: "ובצדק. נמתין".
17:15 - שחם-שביט: "סבבה, לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים" (ברוך קרא: כלומר, בשורות טובות לשופטת שלוחצת להפחית את ימי המעצר). "תיראי מופתעת" (ברוך קרא: מופתעת בפני חוקרי המשטרה, שלא יודעים שערן נתן לשופטת את המידע המוקדם).
17:16 - שופטת: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".
17:17 - שחם-שביט: "סטלה ואיריס, נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3, את בהחלט, אבל ממש בהחלט, יכולה לתת יומיים" (ברוך קרא: כלומר, ערן מבהיר לשופטת שבניגוד לחוקרי המשטרה הוא סבור שאפשר לתת פחות ימים).
שופטת: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת".
17:18 - שופטת: "אז אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות"... ( ברוך קרא: כלומר, המתווה של בידול בין הנחקרים השונים באשר לימי המעצר ההכרחיים).
שחם-שביט: "זה עלה לי בדם. כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב" (ברוך קרא: כי כאמור, חוקרי המשטרה סבורים שצריך הרבה ימי מעצר לכולם).
שופטת: "נדמה לי שאין דבר מפחיד כמעצר בלהב".
17:19 - שחם-שביט: "ממש. אני בטראומה מזה".
שופטת: "אני מתארת לעצמי".
17:30 - שחם-שביט: "אני מחוץ ללשכה אפשר להיכנס?" (ברוך קרא: בשלב זה הצדדים נכנסים לפגישה לקראת המעצר).

הדיון היום בבית המשפט על שחרור רוב עצור פרשת בזק לביתם (צילום: מוטי קמחי ויריב כץ, ynet)

כזכור, בעקבות חשיפת חילופי המסרונים הוחלט כי השופט עלאא מסראווה יחליף את פוזננסקי-כץ בכל הדיונים בפרשת בזק-וואלה, ושגם שחם-שביט יוחלף כמנהל החקירה מטעם הרשות לניירות ערך. התנועה לאיכות השלטון אף פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בקריאה לפתוח בחקירה פלילית נגד השופט והחוקר, "נוכח החשדות לפלילים העולים מפרשת המסרונים".

השופטת המושעית מצידה שכרה היום את שירותיו של הפרקליט הבכיר עו"ד ציון אמיר כדי שייצגה בחקירה שנפתחה נגדה לאחר ההסתבכות אליה קלעה את עצמה.

בתוך כך, בדיון שנערך הבוקר בעניינם של החשודים ב'תיק 4000', שביקשו להשתחרר בעקבות השיבוש המכוון שחל לכאורה בהחלטות להאריך את מעצרם, ואכן בכירי חברת בזק ובני משפחת אלוביץ' שוחררו לביתם, חלקם למעצר בית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר