טלטלת משפטית

ארבעה מעצורי 'תיק 4000' שוחררו לבתיהם

בית המשפט שחרר את אור ואיריס אלוביץ' כמו גם את סמנכ"ל פיתוח בבזק עמיקם שורר ומנכ"לית בזק סטלה הנדלר למאסר בית. החוקר שחם-שביט התייצב לחקירה בעניינו (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סטלה הנדלר בבית המשפט בהארכת המעצר הקודמת (צילום: פלאש 90)

עו"ד ערן שחם-שביט, חוקר רשות ניירות ערך, התייצב היום (שני) במשרדי נציבות שירות המדינה במסגרת החקירה המשמעתית שנפתחה בעקבות חשיפת המסרונים בינו לבין השופטת רונית פוזננסקי-כץ בתיק 4000, הלוא הוא תיק בזק.

כמו כן, היום נרשמו השחרורים הראשון מהמעצר בפרשה. עמיקם שורר, סמנכ"ל פיתוח בבזק, שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים. גם אור אלוביץ' שוחרר ממעצר. עו"ד דרור מתתיהו, בא כוחו של אור אלוביץ', מסר בתגובה: "מרשנו שוחרר ממעצר שמלכתחילה לא הייתה כל הצדקה בדין שיימצא בו. לאורך כל תקופת מעצרו של מרשנו, דחינו את טענות רשויות החקירה בעניינו וטענו נחרצות, כי אין כל עילת מעצר וכי הראיות אינן מבססות חשד סביר נגדו בפרשה. לצערנו, דברינו נפלו על אוזניים ערלות עד כה, וכעת ברורה לכל הסיבה לכך".

גם איריס אלוביץ', רעייתו של בעלי בזק שאול אלוביץ' שוחררה בבית משפט השלום בתל אביב למעצר בית בן 10 ימים. לאחר מכן שוחררה מנכ"לית בזק סטלה הנדלר גם כן למעצר בית. על אלוביץ' והנדלר הוטל גם צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה והפקדת דרכוניהן. אלוביץ' הורחקה ממשרדי קבוצת בזק למשך 45 ימים והנדלר תורחק למשך 30 יום. והפקדת ערבות. שחרורה מגיעה לאחר שבנה אור כבר שוחרר.

עו"ד מיכל רוזן, המייצג את איריס אלוביץ', אמרה שלא ייתכן להטיל עליה מגבלה של איסור ליצירת קשר עם המעורבים. "היא חיה עם בעלה וזה לא סביר. צריך שהתנאי יהיה שלא ידברו ביניהם על החקירה. גם אור אלוביץ', שהוא בנו, זה דבר לא סביר לאסור קשר", אמרה עו"ד רוזן. על האיסור לדבר עם התקשורת אמרה עו"ד רוזן: "לא שאלוביץ' מתכוונת להתראיין, אבל אני לא מכירה בסיס חוקי להשתיק אדם".

נציגת המשטרה אמרה שאין כוונה לאסור על קשר בין איריס אלוביץ' לבעלה ולבנה והיא הסבירה שהתנאי לגבי ריאיונות נובע מחשש לשיבוש. השופט עלאא מסארווה קבע בתום הדיון לגבי איריס אלוביץ' כי קיים חשד סביר שקושר את החשודה למיוחס לה, אך הורה על שחרורה בתנאים מגבילים. לגבי אי-יצירת קשר, אסר השופט על אלוביץ' לשוחח עם המעורבים בפרשה למשך 45 ימים. השופט נמנע מלאסור על הגברת אלוביץ' להתראיין בתקשורת.

לאחר מכן התקיים הדיון בעניינה של הנדלר. עורך דינה נתי שמחוני לא הסכים למגבלות, שלפיהן ייאסר עליה לעבוד בבזק. "גם בסיבוב הקודם היא נחקרה והיא חזרה לשמש מנכ"לית בזק תחת מגבלות. כמו שבית המשפט ידע לתת בה אמון אז, צריך לתת בה אמון עכשיו ולאפשר לה לחזור לתפקידה ולא לפגוע בחופש עיסוקה", טען שמחוני.

במקביל, עו"ד עודד סבוראי, שמייצג את עו"ד שחם-שביט, אמר כי האחרון החליט אמש מיוזמתו לצאת לחופשה עד לסיום הבירור בעניינו בנציבות שירות המדינה. "עו"ד שחם-שביט הוא משפטן מקצועי, הגון וערכי, המבצע את עבודתו במסירות ובנאמנות מלאה. כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כץ הייתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו".

"חשוב לזכור כי את חלקה הראשון של פרשת בזק חקרה רשות ניירות ערך. את חלקה השני של פרשת בזק חוקר צוות חקירה מיוחד (צח"מ) המורכב מחוקרי רשות ני"ע ומחוקרי להב 433", הוסיף עו"ד סבוראי.

"בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו"ד שחם-שביט עדכן את השופטת שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים - התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים - קנתה לה אחיזה בצח"מ. עוד הוא מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו לצח"מ, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים.

"באשר לבקשה להארכת המעצר של שני חשודים נוספים, עדכן עו"ד שחם-שביט את השופטת כי עמיתיו צפויים לבקש הארכת מעצר של שלושה ימים, אולם הוא - כנציג רשות ני״ע - סבור שניתן להסתפק ביומיים. אנו מצפים כי הבדיקה תסתיים במהרה ועו״ד שחם-שביט ישוב לעבודתו", לדברי סבוראי.

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, כינסה את חוקרי הרשות לשיחה בעקבות חילופי המסרונים: "עוצמתה של רשות ניירות ערך הייתה תמיד במקצועיות, בהגינות ובשקט. ‏‎על בסיס ערכים מנחים אלה מתנהלת גם החקירה המורכבת בפרשת בזק מתחילתה, ובזכותם מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר הגיעה לרמות מקצועיות ומצוינות מהגבוהות שיש".

עוד אמרה כי "האירוע שקרה אתמול אינו משקף את הערכים האלה. מדובר באירוע חריג וחמור שאסור שיקרה, אבל קרה. העניין מצוי כעת בבדיקה. ואנחנו כמובן גם נפיק מאירוע זה בתוך הארגון את הלקחים הנדרשים. אבל חשוב לי לציין שהאירוע הזה בשום פנים ואופן אינו פוגם בחקירה המעולה שבוצעה על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר בפרשת בזק ובממצאים שהושגו במסגרתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר